Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ذکریایی درباره گرمای هوا و افزایش احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی دو روز گذشته ۲هزار متر از جنگل‌های منطقه سوادکوه دچار حریق شده است.

وی با اشاره به احتمال حریق در جنگل‌های شمال کماکان بالا است، گفت: با توجه به این شرایط مجریان حفاظتی و جنگل‌بانان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند با هوشیاری و آماده‌باش در حال مراقبت از جنگل‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به مستعد بودن جنگل‌های مازندران در ارتباط با حریق، بیان کرد: موضوع مهم اینکه دلیل ۹۷ درصد آتش‌سوزی، عامل  انسانی است که لازم است در این زمینه همه مردم و مسافران به توصیه‌ها و هشدارها توجه کرده و از روشن کردن حریق در طبیعت استان خودداری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: کشاورزان، جنگل‌نشینان و روستائیان از آتش زدن کاه و کلش پرهیز کنند چرا که روشن کردن آتش در زمین‌های کشاورزی ممنوع است در این فصل آتش جدا از مشکلات زیست‌محیطی و سایر از زمین کشاورزی به عرصه جنگلی سرایت خواهد کرد و مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت.

ذکریایی در پایان یادآور شد: باتوجه به گرمای هوا مردم و مسافران  از برافروختن آتش در طبیعت مازندران جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی در طبیعت مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.

به گزارش ایرنا، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد