Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ستاد و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با تصریح این موضوع که طبق مستندات بررسی شده، روند برگزاری انتخابات الکترونیک در بیست‌وهشت خرداد سال‌جاری با موفقیت همراه بوده است؛ گفت: هیچ مانع متمرکزی نمی‌تواند باعث جلوگیری از روند رای‌گیری شود زیرا دستگاه احراز هویت پس از ۱۰ ثانیه تلاش برای ارتباط با مرکز در صورت عدم موفقیت، به‌صورت آفلاین فرایند رای‌گیری را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان با اشاره به این‌که "هیچ مورد مشخص اختلال در روز رای‌گیری در کشور به لحاظ فنی و الکترونیکی که مخل رای‌گیری باشد، نداشته‌ایم"؛ گفت : با طراحی‌های انجام‌شده دستگاههای احراز هویت قادرند بدون ارتباط با سرورهای مرکزی نیز، عملیات کنترل هویت رای‌دهندگان را به صورت آفلاین انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که در این انتخابات، برای اولین‌بار برای رأی‌گیری شوراهای شهر در تعداد زیادی از مراکز استانها و برخی از دیگر شهرها، از صندوق الکترونیکی اخذ رای استفاده شد؛ گفت: در قریب به اتفاق شعب در این شهرها، کار اخذ، شمارش و اعلام نتایج آراء بدون کوچکترین مشکلی به پایان رسیده و حلاوت و شیرینی انتخابات تمام الکترونیکی را به کام مردم و مجریان چشاند.

شجاعان با بیان این‌که ارتباط سرورهای وزارت کشور با تجهیزات احراز هویت در شعب به گونه‌ای سامان‌ یافته که اختلالات احتمالی، هیچ‌گونه تاثیری در اجرای فرآیند روز رای‌گیری به‌وجود نمی‌آورد و کاربران و مجریان انتخابات در شعب به راحتی در صورت قطعی ارتباط، به‌صورت آفلاین رای‌گیری می‌کنند، تصریح کرد: با طراحی‌های انجام‌گرفته این امکان ایجاد شده که به محض قطع ارتباط دستگاه‌های شعب با سرورهای وزارت کشور، دستگاه‌ها بدون نیاز به هیچ‌گونه تنظیمی در حالت آفلاین قرار می‌گیرند و به کار خود ادامه می‌دهند و به محض برقراری ارتباط بلافاصله و به‌صورت خودکار اطلاعات اخذشده در زمان قطعی به مرکز داده وزارت کشور منتقل می‌شود.

شجاعان با اشاره به این‌که "در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در ابتدای صبح قطعی ارتباط نداشته‌ایم"، گفت به‌طور میانگین، در هر ساعت، از بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور رأی گیری شده است،  و نمودار رای‌گیری از رای‌دهندگان از منحنی نرمال پیروی می‌کند، گفت: آمادگی شعب برای آغاز رای‌گیری به عوامل متعددی از جمله حاضر بودن همه عوامل اجرائی و نظارتی بستگی دارد؛ یکی از این عوامل نیز آماده بودن تجهیزات احراز هویت است که در این مورد نیز مطابق دستورالعمل ابلاغی در خصوص شیوه فعالیت شعب، تأکید شده است، حتی در صورت خرابی دستگاه احراز هویت، در صورت عدم رفع مشکل حداکثر تا ۳۰ دقیقه پس از خرابی، شعب ملزم به رای‌گیری بدون استفاده از تجهیزات از رای‌دهندگان هستند و بر این اساس،  این موضوع نیز نمی‌تواند در روند رای‌گیری اختلال به‌وجود آورد.

وی با اشاره به تعداد استعلام صورت‌پذیرفته از رای‌دهندگان بیان کرد: احراز هویت الکترونیکی در خصوص ۹۹ درصد از آرای مأخوذه و نیز دریافت و تجمیع آراء مستقیما از شعب در قریب به ۹۹،۵ درصد از شعب، نشانگر موفقیت و کارایی بالای دستگاه‌های احراز هویت و نشان‌دهنده عملکرد صحیح تجهیزات و عوامل اجرایی انتخابات در فرایند احراز هویت و تجمیع است.

شجاعان افزود: این نسبت، بیش از ۴ درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم  افزایش مثبت نشان می‌دهد.

شجاعان خاطرنشان کرد: در این دوره به‌واسطه امضای الکترونیکی صورتجلسات شمارش از محل شعب توسط مجریان و ناظرین شورای نگهبان، در عملیات تجمیع که به‌صورت مکانیزه و مستقل توسط سامانه وزارت کشور و شورای نگهبان صورت گرفته، تفاوت قابل توجهی در مجموع آرای شمارش شده از سوی این دو مجموعه وجود نداشته است که کمترین اختلاف آماری بین ناظر و مجری در تمامی ادوار برگزاری انتخابات را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات رياست جمهوري انتخابات الکترونیکی رای دهندگان احراز هویت وزارت کشور رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس