Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تولیدات شبکه نمایش خانگی در ایام کرونا اکثر سینماگران به سمت سریال سازی در شبکه های خصوصی پیش رفته اند. در این شرایط برای بررسی تاثیر این حجم از تولید با توجه به پرداخت دستمزدهای بالای شبکه نمایش خانگی بر دستمزد بازیگران تلویزیون و هزینه های تولید در سال جاری، خبرگزاری برنا در مصاحبه با تعدادی از تهیه کننده های سینما و تلویزیون به این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نجاریان تهیه کننده سریال «جشن سربرون» و بازیگر فیلم های «درخت گردو»، «سرو زیر آب»، «دختر شیطان» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا معتقد است: شبکه نمایش خانگی رقیب قدرتمندی برای تلویزیون محسوب می شود چون با پرداخت دستمزدهای بالا در انتخاب بازیگران تاثیر گذاشته و آن ها را از تلویزیون دور کرده است و در این میان اگر تهیه کننده ها صنف مستقلی داشتند هزینه های فیلم سازی بی رویه بالا نمی رفت و یکسری از اختلافات پیش نمی آمد.

 حسن نجاریان تهیه کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار برنا، درباره تاثیر دستمزد تولیدات شبکه نمایش خانگی روی دستمزد بازیگران تلویزیون عنوان کرد: پرداخت دستمزدهای بالا باعث مقایسه می شود و بودجه های شبکه نمایش خانگی با توجه به شرایطی که دارند بالاتر از بودجه تلویزیون است.

نجاریان ادامه داد: بنابراین این مقایسه اتفاق می افتد و بازیگران و عوامل خود را با آنها مقایسه می کنند و از این گله مند هستند که از لحاظ کاری در شرایط یکسانی هستند و آنها هم در سینما و تلویزیون فعالیت دارند، ولی چرا دستمزدهای شبکه نمایش خانگی بیشتر از دستمزد آنها است که در حداقل شرایط باعث کدورت ذهن و در حداکثر هم وقتی بازی در دو نقش مشابه به آنها پیشنهاد می شود شبکه نمایش خانگی را به فعالیت در تلویزیون ترجیح می دهند.

وی افزود: چون پرداخت های تلویزیون با تاخیر است و هنرمندان آن دستمزدهای کم را هم با دو الی سه ماه تاخیر دریافت می کنند طبیعی است خودشان را مقبول ببینند و تمایل آنها برای فعالیت در شبکه نمایش خانگی بیشتر از تلویزیون باشد.

نجاریان با اشاره به اینکه تهیه کننده های تلویزیون و سینما یک صنف و گروه منسجم ندارند گفت: نداشتن یک صنف منسجم باعث شده که اختلافات و اتفاقاتی به وجود بیاید و عده ای از هنرمندان بدون رعایت بعضی از نکات باعث می شوند قراردادهایی ببندند که هزینه های فیلم سازی بالاتر برود.

او ادامه داد: در واقع با همدلی و همیاری تهیه کننده های سینما و تلویزیون برای رسیدن به یک قانون مشخص که متاسفانه شاید هیچ جایی نمونه های مشابهی از آن وجود ندارد حتی در زمینه سینما و تلویزیون اتفاق نمی افتد و این عدم هماهنگی باعث می شود که تهیه کننده های جوان، کم سابقه یا احیانا افرادی که با ارتباطات خاصی روی کار می آیند با بستن یکسری قراردادها باعث شگفتی و دردسر شوند.

تهیه کننده سریال «جشن سربرون» در خصوص هزینه های تولید تلویزیون در سال جاری گفت: هزینه تولیدات شبکه نمایش خانگی افزایش پیدا کرده به نظرم باید تلویزیون به طور دقیق این موضوع را بررسی و محاسبه کند.

وی ادامه داد: در شبکه نمایش خانگی شرایط از لحاظ مالی و داستان هایی که امکان دارد بسازند مهیاتر است البته قصد ندارم این موضوع را تایید یا تکذیب کنم، ولی بعضا نگاه های موجود مادی و اجرایی در تلویزیون در زمینه ضوابط و مقررات آن قدر سختگیرانه است که باعث شده تولیدکنندگان به سمت سینمای نمایش خانگی سوق پیدا کنند، ولی به طبع باید در سازمان محاسبه کارشناسی انجام شود در واقع از لحاظ مالی سینمای خانگی رقیب قدرتمندی برای تلویزیون است.

این تهیه کننده اظهار داشت: برآوردهای تلویزیون باید منطقی شود یعنی فاصله برآوردهایش با ارقام موجود که همیشه فاصله ای بین آنها وجود دارد را به مرز باریکی برساند و باعث شود سازندگانی که از اعتبار بیشتر و بهتری برخوردار هستند حتی یکسری از بازیگران و  عوامل هم به تلویزیون علاقمند شوند و تمایل پیدا کنند در تلویزیون فعالیت داشته باشند.

این بازیگر افزود: البته پرداخت ها باید منظم تر و سخت گیری ها کمتر شود البته مخالف سختگیری نیستم، نهضت باید وجود داشته باشد، ولی بعضی مواقع دایره سختگیری ها خیلی زیاد است حتی بیشتر از آن چیزی است که اتفاق می افتد و حتی ما می گوییم که نگاه بعضی از شبکه ها نسبت به شبکه های دیگر متفاوت و قوانین در آنجا مختلف است به نظرم اینها را باید سازماندهی و ساماندهی کنند که موجب تخریب سازنده های فیلم اعم از تولید کننده و کارگردان ها با صدا و سیما نشود.

نجاریان در پایان گفت: سازمان صدا و سیما باید به عنوان یک رقیب به سینمای خانگی نگاه کند و در صدد یک رقابت جوانمردانه با آن رو به جلو پیش برود و با آن بدنه قدیمی با سابقه ای که دارد بتواند با کارشناس های سیما مشکلات را حل و  فصل کند و به روزهای گذشته برگردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون دستمزد بودجه ذهن بازی قانون سینما و تلویزیون کارشناسی صدا و سیما رقابت مشکلات بودجه تلویزیون دستمزد ذهن رسانه ملی رقابت سازمان صدا و سیما قانون مشکلات برنا فیلم سینما سریال بازیگر تهیه کننده شبکه نمایش خانگی حسن نجاریان دختر شیطان سرو زیر آب درخت گردو شبکه نمایش خانگی سینما و تلویزیون تهیه کننده تهیه کننده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین

پخش زنده بازی ایران و تایلند در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز و از شبکه ۳ و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و تایلند امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتسال امروز ایران و تایلند در رقابت‌های قهرمانی آسیا

فوتسال قهرمانی آسیا دیدار فینال (تایلند - ایران) ساعت ۱۴:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 748661

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!