Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تخصیص و ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی در استان سمنان یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی این استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، «تأمین نهاده‌های دامی» در صنعت کشاورزی چالشی است که مدت‌هاست فعالان این عرصه با آن مواجه هستند و کارشناسان امر مسائل مختلف را در ایجاد آن عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست دولت برای تأمین خوراک دام، نوسانات بازار، عدم مدیریت درست توزیع نهاده‌ها، خشک‌سالی، عدم تخصیص و تأمین ارز، دپو شدن نهاده‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بیان می‌کنند.

به هر روی تأمین نشدن نهاده‌های دامی باعث بروز خسارت قابل‌توجهی برای فعالان این عرصه شده است که باید دید آیا با اقدامات و راهکارهای مسئولان مربوطه این چالش را رفع می‌شود یا خیر؟

توزیع نهاده دامی خارج از شبکه؛ ممنوع!

علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر اعطای تسهیلات بانکی برای رفع کمبودها در خصوص نهاده‌های دامی گفت: باید برنامه‌ریزی ویژه و عملیاتی برای جلوگیری از کمبود نهاده‌های دامی در روزهای اوج مصرف آن طرح‌ریزی شود.

وی با تأکید بر جدیت و استمرار در پیگیری موضوعات مربوط به تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در استان سمنان گفت: سال گذشته بحث تأمین و توزیع نهاده‌های دامی با رشدی 100 درصدی مواجه بود که باید این روند در سال پیش رو نیز در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های مربوطه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حدود 700 خودرو در ناوگان حمل و نقل استان سمنان برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه دارای کد رهگیری شده‌اند.

شریفی نژاد بر تقویت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه با پلیس اقتصادی تأکید کرد و گفت: افرادی که اقدام به عرضه نهاده‌های دامی خارج از شبکه داشته باشند؛ متخلف محسوب شده و باید با قاطعیت و جدیت با این افراد برخورد شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمترین مشکل و کمبود در بحث توزیع مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان وجود داشت، عنوان کرد: 3 میلیون و یکصد هزار عدد جوجه ریزی در سه‌ماهه نخست سال 1400 عدد قابل‌توجهی است و با این وجود نگرانی از حیث توزیع مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان وجود ندارد.

اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین نهاده‌های دامی

سیدحسن میرعماد، مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: در سال گذشته، بالغ بر 131 هزار تُن نهاده به استان برای دام سبک و سنگین اختصاص یافت که میزان نیاز استان 210 هزار تُن برآورد شده بود و مابقی کمبود، توسط بخش خصوصی تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث نهاده‌های بخش طیور نیز، سال 99 میزان 151 هزار تُن به استان سهمیه اختصاص یافت افزود: میزان مورد نیاز استان عددی بالغ بر 193 هزار تُن بود و این کمبود نیز توسط بخش خصوصی تأمین شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اختصاص 39 هزار و 810 تُن نهاده به استان در سه‌ماهه نخست امسال عنوان کرد: میزان 53 هزار تُن نهاده مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف بود.

میرعماد به بیان اینکه 10 هزار تُن جو از محل خشک‌سالی و 6 هزار تُن ذرت به استان تخصیص داده شده است خاطرنشان کرد: در صورت ورود به استان، کمبود موجود برطرف خواهد شد.

وی در بحث نهاده‌های طیور نیز گفت: در سال جاری، 33 هزار و 600 تُن نیاز استان بوده است که به صورت 100 درصدی تأمین و توزیع شده است و هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه وجود نداشته است.

تأمین نهاده‌های مصرفی چغندرکاران کرمانشاه و خوزستان توسط شرکت تحقیقات زراعی غربگاوداران گنابادی همچنان درگیر تأمین نهاده‌های مورد نیاز هستنداذعان استاندار کردستان به ناتوانی دولت در تأمین نهاده‌های اصلی و مایحتاج مردم

با توجه به اینکه اهم کمبودها و نواقص احتمالی در استان سمنان، در حوزه دام سبک و سنگین است؛ باید دید مسئولان مربوطه در استان سمنان چه تمهیداتی برای رفع کمبود و نواقص موجود در بحث دام‌های عشایری و تأمین نهاده‌ها اندیشیده‌اند و این موضوع را چگونه مدیریت می‌کنند.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد تأمین نهاده نهاده های دامی تأمین نهاده ها توزیع نهاده ها استان سمنان نیاز استان هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه