Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دبیرخانه مشترک تشکیل گروه‌های ارزیاب دو دستگاه تشکیل‌ شده و در طول سه ماه تابستان مرحله شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی گردشگرپذیرترین روستاهای هدف گردشگری در استان زنجان را انجام خواهند داد تا بر مبنای این اقدام ابتدا ظرفیت همه روستاها احصاء و سپس طبق بررسی، انطباق با شاخصه‌ها و نیز الگوپذیری از مبنای علمی احصاء شده، به‌عنوان گردشگرپذیرترین روستاها یا روستا انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: همزمان با هفته گردشگری و پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری، گردشگرپذیرترین روستاهای استان انتخاب خواهند شد که بر اساس ۲۹ شاخص در هشت گروه شامل برنامه‌ریزی و مدیریت، گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی، سرمایه‌گذاری، مشارکت اقتصادی، زیرساخت و پایداری زیست‌محیطی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: در این جشنواره 15 روستای شاخص هدف گردشگری در استان زنجان که در حوزه گردشگری پتانسیل بالایی را دارند موردب ررسی قرار خواهند گرفت چرا که گردشگری روستایی نقش به سزایی در رونق اقتصادی روستاها و توسعه پایدار ایفا می‌کند. 

ارجمند گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همواره به اجرای طرح‌های هادی روستاها با رویکرد گردشگری توجه ویژه‌ای دارد که آن‌ها را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای گردشگران اجرا می‌کند و وجود روستاهای بکر با طبیعت وصف‌نشدنی در این استان فرصت بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های روستای هدف گردشگری در راستای ایجاد اشتغال، درآمد و توسعه در زنجان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: فراهم کردن مقدمات بوم‌گردی روستایی با استفاده از این تفاهم‌نامه با هدف کمک به حفظ جمعیت در روستاها و تقویت زیرساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری درصورتی‌که بسترسازی عناصر اجرای تورهای گردشگری روستایی انجام شود، منعقد شده است.

ارجمند ادامه داد: اجرای طرح روستای هدف گردشگری در روستاهای استان زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی، رضایت گردشگر و حفظ محیط‌زیست است.

گفتنی است، طبیعت زیبا و بکر روستاهای استان زنجان از یک‌سو و وجود آثار و بناهای تاریخی در برخی روستاهای این استان باعث شده ۴۳ روستا به‌عنوان هدف گردشگری در استان زنجان معرفی شود، سال گذشته روستای علم کندی در شهرستان ماهنشان با کسب بالاترین امتیاز به‌عنوان برترین روستای گردشگرپذیر انتخاب شد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان توسعه پایدار مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امیر ارجمند روستاهای مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان هدف گردشگری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان

.به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دربازدید فرماندار سردشت، اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان مورد بررسی قرار گرفت.   باباخان اسکندری در این بازدید اقدامات انجام شده در رابطه با حفر چاه روستای اسلام آباد و خرید الکتروپمپ و لوله و اتصالات از محل اعتبارات بنیاد برکت و آماده تجهیز و بهره برداری، حفر و تجهیز چاه در روستای های بناوه و دیناران و اصلاح شبکه مناطقی از روستا و اصلاح شبکه مناطقی از روستای دولکان را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد