Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:33:15 GMT

دستگیری ۳ کلاهبردار با شگرد اعطای کمک بلاعوض

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۴۲۰۹

دستگیری ۳ کلاهبردار با شگرد اعطای کمک بلاعوض

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ محمود علی فر اظهارکرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری از یکی از شهروندان گنبدی توسط افرادی سودجو، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه فجر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده و هم چنین تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد سه فرد سودجو پس از اعتمادسازی و وعده اعطای کمک بلاعوض، کارت بانکی شهروندان را اخذ و پس از کسب داده های بانکی افراد، از طریق دستگاه پوز سیار از حساب آنها کلاهبرداری می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در همان صحنه جرم متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را دستگیر کردند.

علی فر گفت: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۹ فقره کلاهبرداری از شهروندان با شگرد اعتمادسازی و اخذ داده های بانکی آنها اعتراف کردند.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد: کم آگاهی و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد، افراد کلاهبردار معمولاً با ظاهری آراسته و با چرب زبانی، طعمه های خود را شناسایی می کنند؛ لذا شهروندان با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان و کلاهبردان سلب کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 گنبد کاووس کلاهبرداری دستگیری افراد سودجو کمک بلاعوض سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار گودرزی گفت: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت؛ در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است. 

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است. 

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 

سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم، برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو