Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ مردم امیدوارند. این را می‌توان از تواتر مطالباتی که خطاب به رئیس‌جمهور منتخب روزانه ثبت می‌شود، فهمید. حالا مخاطب بسیاری از کمپین‌های «فارس من» شخص ابراهیم رئیسی است؛ مردی که فرهنگ پاسخگویی و مردم‌داری را از ریاست دستگاه قضا نمایش داد. پس از هشت سال تحمل تحرکات «اعلی‌حضرتی» افکارعمومی امیدوارند هشتمین رئیس این جمهوری مشی و رفتار تازه‌ای را سرلوحه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش مرور تازه‌ترین مطالبات مردمی ثبت‌شده از رئیس‌جمهور منتخب و سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی در سامانه «فارس من» است. مطالباتی که از میان تک‌تک آنها بارقه‌هایی از امید و آینده را می‌توان دید.

 

۱| ادامه مذاکرات وین؛ دولت سیزدهم چک برجام را نقد کند

هشت سال گذشت؛ وعده پشت وعده. برای همه روشن شد دولت روحانی توانایی شکست دیوار تحریم‌های ظالمانه علیه جامعه ایرانی را ندارد. ندانم‌کاری‌های تدبیر و امید باعث شد «برجام» عملاً با خروج آمریکای‌ها بلااستفاده شود. مذاکرات وین آخرین تلاش تیم سیاست خارجی دولت دوازدهم نیز راه به جایی نبرد. افکارعمومی حالا منتظر استقرار دولت آینده است؛ دولتی که معتقد است باید با اقتدار می‌توان امتیازات عمل‌نشده توافق هسته‌ای را نقد کرد.

مطالبات متعددی در این‌باره در «فارس من» به ثبت رسید؛ مثلاً این پویش که خواستار موکول شدن مذاکرات وین به تیم سیاست خارجی دولت آینده است: «باتوجه به تشکیل دولت مقتدر سیزدهم و نیز اهمیت احصاء منافع ملی در مذاکرات مربوط به بازگشت آمریکا به برجام و فرصت اندک ۴۵ روزه دولت دوازدهم تقاضا داریم ادامه روند مذاکرات وین را به دولت سیزدهم موکول کنند تا در زمان مناسب‌تر و با توجه به منافع ملی ادامه یابد.»

 

امضاکنندگان این پویش هم با تأکید بر ناتوانی دولت روحانی در استرداد حقوق حقه ایرانی‌ها، خواستار ادامه مذاکرات برجامی در دولت آینده هستند: «مردم با رأی خود نشان دادند که به دولت فعلی و کادر اجرایی آن اعتمادی ندارند. بنابراین نباید تعهدی جدید برای کشور چه در مذاکرات هسته‌ای یا دیگر موارد و مسائل بین‌المللی اعمال شود. لازم است نیروهای جدید و تازه نفس در دولت منتخب بعدی در زمان مناسب برای آینده ایران تصمیم‌گیری کنند.»

 

احیای روابط بین‌الملل و شکست تحریم‌ها از وعده‌های ابراهیم رئیسی در تبلیغات انتخاباتی است. مردم حالا منتظرند و امیدوار؛ برای آنکه دولت سیزدهم بتواند آمریکایی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کند. یا به تعبیر شخص رئیس‌جمهور منتخب: «چک برجام را نقد کند!»

 

۲| مطالبه از رئیس‌جمهور منتخب؛ از ظرفیت نیروهای انقلاب استفاده کنید

پیروزی ۲۸ خرداد ثمرت یک ائتلاف بود؛ ائتلاف بزرگی از نیروهای انقلاب اسلامی. نمی‌توان منکر تلاش‌های انجام‌شده توسط چهره‌های سرشناس این جریان برای توفیق در انتخابات شد. تلاشی که عمدتاً از سر دلسوزی برای آینده این جغرافیای عزیز انجام شد. چهره‌هایی مانند علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، رستم قاسمی، عزت‌الله ضرغامی و سعید محمد همه و همه برای پیروزی خیرالموجودین رجال سیاسی ایران تلاش کردند.

تداوم این توفیقات با عمل متفرق امکان‌پذیر نیست؛ شرایط کشور بغرنج‌تر از این حرف‌ها است. همه باید برای آواربرداری از اقتصاد رو به احتزار ایران تلاش کنند. خسارت‌های سنگین هشت سال گذشته جز با تلاش و استمرار وحدت نیروهای انقلاب جبران‌شدنی نیست. مردم امیدوارند؛ نباید آنها را از اعتماد انجام‌شده سرخورده کرد. مطالبه افکار عمومی از ابراهیم رئیسی برای استفاده از حداکثر توان نیروهای انقلاب در دولت آینده برای همین گزافه نیست.

 

مثلاً این پویش که از شخص رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهد از ظرفیت نخبگان جبهه انقلاب در دولت سیزدهم استفاده کند. در بخشی از این پویش آمده است: «از آیت‌الله رئیسی تقاضامندیم از ظرفیت امثال سعید جلیلی و سعید محمد و تیم‌های نخبگانی جبهه انقلاب برای جهش ایران اسلامی، به برنامه واحد رسیده تا به حول و قوه الهی دولت سیزدهم از روز اول روی کار آمدن، برنامه تجمیعی نخبگان جبهه انقلاب را با سرعت تمام به پیش ببرد و زمانی از دست نرود.»

 

نباید این مطالبات را به دیده خدای‌ناکرده «سهم‌خواهی» دید. ابراهیم رئیسی نشان داده در جمع کردن آدم‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و نخبگان توانمند است. همین مایه‌های امیدواری افکار عمومی را برای توفیقات دولت سیزدهم فراهم آورده است. «فارس من» در کنار شما برای مطالبه‌گری از مسؤلان آینده قوای اجرایی مملکت ایستاده است؛ به امید روزهای بهتر برای ایران عزیز.

 

۳| تدبیر بحران آب از اولویت‌های دولت سیزدهم باشد

آب هست ولی کم هست؛ جغرافیای این اقلیم از دیرباز خشک و گرم بوده است. کاهش محسوس نزولات آسمانی این روزها خاصه در چله تابستان بیشتر از همیشه توی چشم است. چاره‌ای جز مدیریت منابع آب نیست؛ اگر امروز کاهش سطوح چشمه‌های زیرزمینی آب را تدبیر نکرد، مشکلات بزرگ‌تری اتفاق خواهد افتاد. شهرهای کشور در آستانه تنش‌های گسترده آبی است و دولت آینده به ضرورت باید برای آنها تعبیه کند.

همین خشک‌سالی‌ها همین کاهش سفره‌های آب‌های زیرزمینی موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده است. آنقدر که با ثبت یک پویش در «فارس من» خوساتار رسیدگی فوری و در اولویت قرار گرفتن موضوع بعنوان یکی از رئوس برنامه‌های دولت سیزدهم باشند: «کشور دچار کم‌آبی است. دچار ورشکستگی آبی شده‌ایم. از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم که در برنامه‌های دولت و وزیر آینده نیرو توجه ویژه‌ای به حل این مشکل گردد.»

 

۴| مطالبه اهالی فرهنگ؛ «گاندو ۲» را بدون سانسور بازپخش کنید

قسمت دوم سریال تلویزیونی «گاندو» نیمه‌کاره ماند. سریالی که پرده‌های مستندی را درباره «نفوذ» عناصر بیگانه در قسمت‌های حساس نظام روایت می‌کرد. سعه‌صدر دولت دوازدهم اما اجازه پخش کامل آن بدون سانسور را نداد. ناگزیر کنداکتور شبکه سه سیما تغییر کرد؛ گاندو از دستور کار خارج شد. همان زمان گلایه‌های فراوانی نسبت به این اقدام وجود داشت. افکار عمومی معتقد بود باید چنین حقایقی به‌صورت هنرمندانه و روشن روایت شود.

گذشت؛ روزهای آخر دولت روحانی است. دولتی که در حفظ‌وحراست از امنیت ایران مثل اغلب دیگر شئون چندان توفیق نداشت. نفوذی‌ها در دولتین تدبیر و امید شناسایی و به دام دستگاه‌های امنیتی افتاد. بعلاوه وقایع تلخی که همگی نشان از ندانم‌کاری‌های مسؤلین اجرایی در حوزه‌های امنیتی بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدها برای احیای امنیت این جغرافیای دوست‌داشتنی نیز افزایش یافته است.

 

حالا مطالبه مردم بازپخش بدون سانسور «گاندو ۲» از سیما است؛ برای روایت آنچه بر این سرزمین گذشت: «از مسئولین محترم صداوسیما تقاضا داریم حال که پیروزی بزرگ ملت در انتخابات محقق گردید و صدای امیدواری ملت شنیده شد پخش سریال فاخر ( گاندو 2) بدون محافظه‌کاری و سانسور از سیما پخش گردد تا مردم ما با ابعاد کامل حقایق چند سال اخیر آشنا گردند و زحمات هنرمندان این سریال بطور کامل در معرض دید ایرانیان قرار گیرد.»

 

اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه است؛ ابراهیم رئیسی حالا با آرای میلیونی مردم رئیس این جمهوری اسلامی است. همه باید برای قدردانی از این اعتماد تلاش کنند. «فارس من» کنار سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران عزیز ایستاده است. به امید آنکه با تلاش و پشت‌کار شبانه‌روزی تک‌تک مطالبات افکار عمومی را برآورده کند. به امید روزهای بهتر.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران آب مذاکرات وین احیای برجام تحریم شکست تحریم فارس من محمد آزادی خبرگزاری فارس مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده گاندو بازپخش گاندو سعید محمد رئیس جمهور منتخب نیروهای انقلاب ابراهیم رئیسی مذاکرات وین افکار عمومی دولت سیزدهم دولت آینده فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.
رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.
رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.
رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.
در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد