Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:36:48 GMT

ملاک تصمیم‌گیری برای همه‌ی ما فقط قانون است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۴۳۴۴

ایسنا/ایلام نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: رای مردم امانت بوده و کسی نمی تواند به آرای مردم خدشه وارد کند.

«علی‌اکبر بسطامی» اظهار کرد: در فرایند نظارت بر انتخابات شوراها امکان تصمیم گیری فردی وجود ندارد. کسی فراقانون نمی تواند کاری انجام دهد و امور مربوطه توسط همه نمایندگان پایش و تصمیمات مطابق دستورالعمل ها و قوانین موجود به صورت جمعی  اتخاذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام تاکید کرد: به مردم شریف استان اطمینان می دهیم در اجرای قانون هیچ ملاحظه قومی و قبیله‌ای لحاظ نخواهد شد. اعتراضات در چارچوب قوانین بررسی و همه موارد مورد توجه قرار می گیرد.

بسطامی با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون نامه درخواست  وجه از شهرداری ایلام، گفت: در این زمینه  به نحوی بزرگنمایی صورت گرفته و در روند دریافت حمایت های مالی و پشتیبانی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها که مطالق ماده ۷۱ قانون انتخابات هیچگونه پولی دریافت نشده، تخلف و یا انحراف مالی صورت نیز نگرفته است. ضمن اینکه گزارش هزینه ها و واریزی به حساب بانکی مربوطه در اختیار نهادهای نظارتی قرار دارد.

نماینده مردم ایلام با ابراز ناراحتی از تلاش عده‌ای برای  سواستفاده از احساسات پاک مردم ایلات شرافتمند و با بصیرت، ادامه داد: استان ایلام از طوایف و قبایل متعدد تشکیل شده که روابط سببی و نسبی بین ایلات استان چنان مستحکم، ریشه دار و تنیده باهم می باشد که با فضاسازی چند نفرفرصت طلب که می خواهند با تفرقه بین ایلات استان فضا را به دست گیرند و به مطامع خود برسند، نمی توان ذره‌ای به این انسجام و یکپارچگی خدشه وارد کنند.

 بسطامی اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه های مختلف وحدت و برادری مردم ولایتمدار و مومن برای رسیدن به خواسته های شخصی و یا جناحی مورد هدف قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: کار خبرنگار و رسانه مطالبه‌گری بوده و در این مدت تلاش فعالان این عرصه برای ایجاد شور انتخاباتی و تقویت نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات قابل تقدیر است.
 
بسطامی گفت: اما از مسئولان مربوطه می خواهم بر محتوای تولید شده در برخی کانالها و گروه‌های مجازی که مصداق نقد رسانه‌ای نبوده بیشتر نظارت صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه افرادی با اهداف مشخص و با ادبیات توهین آمیز در صدد بهم زدن امنیت جامعه و  تحریک احساسات مردم هستند و با تولید خوراک غیرواقعی روح و روان مردم را نشانه گرفته‌اند که به شدت برای فضای اجتماعی جامعه مضرر بوده و نیازمند چاره اندیشی است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند