Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:48:44 GMT

واردات آب‌معدنی لوکس از سوئد، نروژ و فرانسه

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۴۴۲۲

واردات آب‌معدنی لوکس از سوئد، نروژ و فرانسه

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: آب‌معدنی لوکس از کشورهای سوئد، نروژ فنلاند و فرانسه به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌شود

به گزارش مشرق، قاسمعلی حسنی درباره واردات قاچاق آب معدنی لوکس به کشور، گفت: آب‌معدنی لوکس از کشورهای سوئد، نروژ فنلاند و فرانسه به ایران وارد می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران بیان کرد: واردات آب‌معدنی لوکس اولین بار نیست که اتفاق‌ می‌افتد و جزء کالاهای لوکس مصرفی است که اقشار مرفه سرمایه‌دار در مهمانی‌های اشرافی از آن استفاده‌ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: واردات آب‌معدنی لوکس آزاد نیست به‌صورت قاچاق وارد ایران‌ می‌شود و فقط این‌یک قلم کالا قاچاق وارد نمی‌شود بلکه هزار و ۵۰۰ نوع کالا ازجمله تنقلات، نوشیدنی، رانی، شکلات،  انرژی‌زا، چیپس، پفک و آدامس تمامی این کالاها وارد می‌شوند،  چون مشتری خاص خود رادارند به‌عنوان‌مثال آدامسی باقیمت ۵۰ هزار تومان به ایران وارد می‌شود.

حسنی اظهار کرد: ارز دولتی به این کالاها تعلق‌ نمی‌گیرد. همه این کالاها از بنادر وارد و از آنجا به بازار شهرهای ثروتمند ایران روانه‌ می‌شوند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: در ایران ۴ درصد از افراد هستند که تحت هر شرایطی جنس خارجی خرید می‌کنند و قیمت برای آن‌ها اهمیتی ندارد تنها چیز مهم برای این افراد  لذت بردن از گرانی است.

وی تأکید کرد: این در صورتی است که آب‌معدنی تولیدی خود کشور هم کیفیت خوب و هم قیمت مناسب‌تری دارد.

حسنی بیان کرد: بازه زمانی ورود این کالاها همیشگی است و در ۱۲ ماه سال به‌صورت انبوه مصرف‌ می‌شود، زیرا مشتری خود را دارد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: از دولت درخواست داریم که ورود این کالاها را آزاد کند تا هم دولت حقوق گمرکی دریافت کند و هم مصرف‌کننده  از حقی  که دارد برخوردار شود، زیرا ایران کشور ثروتمندی است و امکانات بالقوه‌ای دارد اجازه دهید این کالاها از مجاری قانونی وارد شود تا فروشنده و مصرف‌کننده بتوانند این کالاها را راحت‌تر مورداستفاده قرار دهند.
 

وی اظهار کرد: این کالاها از ده سال قبل واردشده و بعد از این نیز وارد می‌شود برخوردهای قانونی نیز شده، ولی جوابگو نبوده است، زیرا یک سری افراد ضعیف آسیب‌پذیر در سواحل مرزنشین زندگی‌شان را از همین راه‌ می‌گذرانند در این مناطق کار خیلی کم است و منبع درآمدی ندارند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران اخبار اقتصادی کالای قاچاق آب معدنی واردات آب معدنی لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد