Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@19:14:07 GMT

تشکیلات خودگردان دیگر نماینده ملت فلسطین نیست

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۴۵۴۷

تشکیلات خودگردان دیگر نماینده ملت فلسطین نیست

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از فلسطین الیوم، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور پیامی درگذشت «نزار بنات» فعال فلسطینی را که توسط ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین کشته شد، تسلیت گفت.

«زیاد النخاله» در این پیام گفت که تشکیلات خودگردان دیگر نماینده مطالبات مردم فلسطین نیست بلکه ضد خواسته‌ها و کرامت آنها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: از طرف خودم و برادران در جنبش جهاد اسلامی فقدان برادر عزیز شهید نزار بنات را که طی یک عملیات ترور شد، تسلیت می گویم. در این ترور پایین‌ترین سطح ارزش‌ها و اخلاق رعایت نشد و وی در خانه اش و بین افراد خانواده و کودکانش کشته شد و ما همگی از لحاظ دینی، اخلاقی و ملی در این خصوص مسئولیت داریم.

النخاله افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنیم که شهید نزار و امثالش چقدر برای فلسطین ضروری بودند. ما مردی شجاع را از دست دادیم که پیش از همه متوجه شد که شرایط کنونی تهدیدی برای ملت فلسطین است و تشکیلات خودگردان دیگر نماینده خواسته‌ها و مطالبات مردم فلسطین نیست بلکه ضد خواسته‌ها، آزادی‌ها و کرامت آنهاست و موضوع واکسن‌های فاسد کرونا بخشی از فساد امنیتی و سیاسی موجود است.

گفتنی است که مأموران تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن یورش به خانه نزار بنات به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس بازداشت کردند. چند ساعت بعد استانداری الخلیل از مرگ این فعال فلسطینی خبر داد. با این حال، تاکنون جسد او به خانواده اش تحویل داده نشده است.

مرگ این فعال فلسطینی پس از بازداشت توسط تشکیلات خودگردان اعتراضات گسترده‌ای به دنبال داشت. جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: نزار بنات توسط تشکیلات خودگردان ترور شده است. از مردم فلسطین می‌خواهیم حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع پیکر او داشته باشند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ربوده شدن فعال فلسطینی را به شدت محکوم کرد و تشکیلات خودگردان را عامل مرگ مشکوک او دانست. عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته مسائل جهان عرب نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با همکاری تشکیلات خودگردان در مرگ نزار بنات دست داشته است.

گفتنی است، «نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین و نامزد فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. نزار بنات گفته بود: تشکیلات خودگردان برای منافع خود حاضر است همه چیز از جمله منافع ملی را بفروشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 جنبش جهاد اسلامی فلسطین تشکیلات خودگردان مردم فلسطین مطالبات سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 تشکیلات خودگردان فعال فلسطینی نزار بنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس گفت: خواسته های مقاومت شروط غیرقابل انجام نیست بلکه خواسته های مشروعی است که میانجی‌گران آنرا درک می کنند و ملت ما حامی ماست.

وی افزود: هیچ توافقی مادامی که خواسته های عادلانه ملت ما شامل برقراری آتش بس، خروج اشغالگران و بازگشت آوارگان محقق نشود، موفق نخواهد شد.

القانوع گفت: تضمین توقف آتش بس دایمی رکن اساسی برای وارد شدن به جزییات مذاکرات و موفقیت توافق با اشغالگران است.

سخنگوی حماس بیان کرد: اشغالگران با پروژه کوچاندن و سیاست گرسنه نگه داشتن یا به کار گیری سلاح هرج و مرج، توفیقی نخواهند داشت.

وی افزود: آنچه اشغالگران طی هفت ماه گذشته با ویرانی، کشتار جمعی نتوانستند به آن برسند در وقت اضافه جنگ هم نمی توانند به آن برسند.

کد خبر 6092327

دیگر خبرها

  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • دانشگاه کلمبیا دانشجویان معترض حامی فلسطین را تعلیق می‌کند/دانشجویان دانشگاه را تسخیر کردند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»