Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«محمد آقاجان‌پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانویی میان سال بر اثر ضربه به سر دچار مشکل و نشت مایع مغزی نخاعی شده بود و تحت عمل جراحی ترمیم نشت مایع مغزی نخاعی به روش تمام آندوسکوپیک از داخل بینی قرار گرفت و این عمل بیش از ۲ ساعت به طول انجامید.

وی توضیح داد: نشت مایع مغزی نخاعی از محیط استریل اطراف مغز و نخاع به محیط آلوده داخلی بینی راه پیدا می‌کند و باعث مننژیت و عفونت پرده‌های مغز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در صورتی که این بیماران درمان یا جراحی نشوند ریسک عفونت بالا و احتمال مننژیت که احتمال مرگ و میر به همراه افزایش می‌یابد.

فوق تخصص جراحی بینی و آندوسکوپی سینوس در خصوص آبریزش بینی و علائم نشت مایع مغزی نخاعی گفت: آبریزش بینی به علت‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند از جمله این دلایل حساسیت یا عفونت‌های تنفسی مثل سرماخوردگی‌ها است.

دکترآقاجانپور افزود: باید توجه داشت یکی از دلایل آبریزش بینی ممکن است در اثر آسیب‌هایی که به سر و صورت وارد شده است، بروز پیدا کند.

وی اظهار داشت: در این صورت نقصی در سقف بینی یا قاعده جمجمه ایجاد می‌شود، استخوان‌هایی که در آن قسمت شکسته شده‌اند پرده‌های مغز را پاره و مایع مغزی نخاعی که محافظ استریل در اطراف مغز و نخاع است به داخل بینی راه پیدا می‌کند.

فوق تخصص جراحی بینی و اندوسکوپی سینوسی بیمارستان فوق تخصصی سینا در اراک گفت: در صورتی که آبریزش بینی یک طرفه و مایع شفاف و بدون رنگ باشد احتمال نشت مایع مغزی نخاعی وجود دارد. 

این متخصص با تاکید بر این نکته که آبریزش‌های بینی باید بررسی شود، افزود: باید بررسی شود که آبریزش بینی یک طرفه یا دو طرف، مستمر یا مقطعی است از طرفی مایع خارج شده نیز از نظر چسبندگی باید بررسی شود، معمولا در صورت نشت مایع مغزی نخاعی مایع روان و شفاف به صورت قطره ای از یک طرف بینی خارج می شود.

عمل جراحی شکستگی جدار قدامی و جدار خلفی سینوس پیشانی برای نخستین بار در بهار امسال در استان مرکزی انجام شد.

طرح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی فوق تخصصی سینا اراک اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ آغاز شدبا زیربنای ۲۰ هزار مترمربع و در هشت طبقه  ساخته شد.
بخش جراحی این مجموعه درمانی از ابتدا آغاز بکار کرد و تمامی عمل‌های جراحی تخصصی و فوق تخصصی با به‌کارگیری سیستم پیشرفته و فوق پیشرفته در آن انجام پذیرفته می‌شود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها جراحی بینی اراک استان مرکزی جراحی مغز و اعصاب بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جراحی بینی اراک استان مرکزی جراحی بینی اراک استان مرکزی جراحی مغز و اعصاب بهداشت و سلامت استان مرکزی آبریزش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا تا صبح سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان وجود خواهد داشت. بر این اساس طی امروز تا دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته رضا مرادی از سه شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد. با فعالیت این سامانه در استان از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت وزش باد محتمل است.

او افزود: دمای هوا تا روز چهارشنبه روند افزایشی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور