Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@09:48:47 GMT

ضربه کاری کرونا به عروسک‌سازان محلی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۵۰۲۲

ضربه کاری کرونا به عروسک‌سازان محلی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی الغدیر گفت:شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های گردشگری ضرر‌های سنگینی به عروسک سازان محلی استان وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آمنه سیاری مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی الغدیر سربیشه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا فروش عروسک های دست ساز و بومی استان که توسط بانوان روستایی منطقه تاجمیر و روستاهای اطراف آن تولید می شد به شدت کاهش یافته و به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاری افزود: بیشترین فروش عروسک های محلی خراسان جنوبی از طریق حضور گردشگران در مناطق تولید این عروسک ها و همچنین حضور در نمایشگاهها و موزه عروسک بوده که تعطیلی صنعت گردشگری در یک سال اخیر ضربه سنگینی به تولید کنندگان این بخش وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه 50 عروسک ساز در منطقه تاجمیر و روستاهای اطراف آن داریم گفت: پیش از کرونا و در شرایط عادی این افراد ماهانه از 500 هزار تومان تا دو میلیون تومان هم درآمد داشتند که حالا با توجه به لغو قراردادهایی که قبلا داشتیم تقریبا این درآمد صفر شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی الغدیر همچنین گفت: این بانوان عروسک ساز به لحاظ مواد اولیه و تولید مشکلی ندارند و فقط برای فروش تولیدات خود با مشکل جدی مواجهند و نیازمند حمایت های مسئولان در این زمینه هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی