Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با ۲۰۷ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ آرای ماخوذه،  با ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی این طرح در صحن علنی، ماده ۲ آن حذف شد  که در آن آمده است: «سازمان توسعه تجارت کشاورزی ایران ذیل وزارت جهاد کشاورزی با هدف تمرکز امور سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت و بازرگانی کالاهای کشاورزی از ادغام معاونت بازرگانی و سایر واحدهای ذیربط وزارت جهاد کشاورزی واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با وظایف زیر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تشکیل شود.»

رییس مجلس در این باره گفت: با حذف این ماده اشکالات زیادی در کلیات این طرح پیش می‌آید و پیشنهاد من این است که در مورد ارجاع این طرح به کمیسیون و بررسی مجدد آن تصمیم‌گیری شود که نمایندگان با این موضوع موافقت کردند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد رییس کمیسیون کشاورزی در جریان بررسی این طرح گفت: ما به دنبال سیاست‌گذاری و تمرکز بر حوزه تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی هستیم و می‌کوشیم که تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به وجود آوریم این در حالی است که در طول سال‌های گذشته شاهد ناکارآمدی در این حوزه بوده‌ایم.

رییس کمیسیون کشاورزی  افزود: ۴۳ سال است که قانون تمرکز حوزه کشاورزی در کشور وجود دارد اما همین قانون، کمر حوزه کشاورزی را شکسته است؛ سازمان توسعه تجارت قدمی برای پیاز، سیب‌زمینی و سیب کشاورزان که محصولات‌شان را روی زمین باقیمانده برنداشته است، ما باید به دنبال ایجاد یک مدیریت واحد برای تجارت بین‌الملل محصولات کشاورزی باشیم.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد:‌ باید تصمیمات برای همه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود این در حالی است که ما در طول‌های سال‌های گذشته واردکننده برنج، گندم، شکر و دانه‌های روغنی بوده‌ایم چرا که تجارت و واردات محصولات کشاورزی در وزارت صمت وجود دارد و کشاورز در وزارت جهاد کشاورزی.

وی گفت: تصمیمات وزارت صمت باعث نابودی و فقیر شدن کشاورزان شده است. چرا سهم کشاورزی ایران در ۸۰۰ میلیون جمعیت حاضر در بازار همسایگان فقط ۲ درصد است؟

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو