Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شنبه شب در مراسم افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان قم افزود: حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائی، مربوط به پرونده‌های ملکی و عمده آن نیز به دلیل معامله با اسناد عادی است، بنابراین توسعه اسناد رسمی باید بسیار جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقبال با بیان اینکه در سه ماهه گذشته بیش از ۵۴ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان قم به ثبت رسیده است، بیان کرد: در این میان ۳۵ هزار سند مربوط به وکالت بوده و این یک هشدار جدی است و مردم باید به انتقال قطعی اسناد به صورت رسمی در دفاتر توجه کنند.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور بر ضرورت تصویب طرح «الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: این طرح آثار مثبت و مؤثر بسیاری برای مردم و نقش مهمی در امنیت قضایی به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح کشور نیز از ۱۸ میلیون ثبت سند رسمی، نیمی از آن سند وکالت بوده است، مشکلات حقوقی مردم در انتقال املاک با اسناد عادی را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید تحت تأثیر جوسازی برخی افراد در مخالفت با این طرح قرار بگیریم.

اقبال موضوع ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: نباید با تفسیر غلط قانون، جلوی این امر گرفته شود و به مردم بگوییم انتقال برگ سبز خودرو برای معاملات کافی است، زیرا این موضوع تبعات و گرفتاری‌های حقوقی بسیاری برای مردم در آینده به دنبال دارد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هزینه دریافت شده بابت معاملات ملک و خودرو در دفاتر اسناد رسمی را در برابر مسئولیت مدنی و حقوقی سردفترداران بسیار ناچیز دانست و گفت: بنگاه داران باید به موضوع دلالی خود پرداخته و ثبت اسناد را به سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی واگذار کنند.

ساختمان کانون سردفترداران و دفتریاران قم در زمینی به مساحت ۶۴۰ مترمربع و با زیربنای ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۶ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان احداث شده‌است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد دفاتر اسناد رسمی دفاتر اسناد رسمی سازمان ثبت ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند