Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرده است اظهار داشت: حدود ۴۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش توازن و استانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه رشد دو برابری اعتبارات استانی و تخصیص ۹۰ درصدی این اعتبارات در طول تاریخ تخصیص بودجه به استان بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: شاید این اتفاق دیگر در بحث تخصیص بودجه رخ ندهد.

بیشتر بخوانید

نباید به استناد ضوابط و استعلامات مانع اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری شد

عباسی با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تقریبا دو برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: برخی از پروژه‌های فراموش شده و راکد استان از جمله پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد و پروژه آبرسانی محور بن به بروجن با تزریق اعتبار به سرعت در حال تکمیل است، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی بن به بروجن حدود ۸۵ درصد است و در بحث ریل نیز در حال احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد هستیم.

او با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرده است ادامه داد: امروز حدود ۴۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع شد، ۲۱۶ میلیارد تومان از این اعتبارات استانی و ۲۱۸ میلیارد تومان در بحث توازن است.

عباسی گفت: در آینده‌ای نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده خواهد شد، همچنین برای سال‌جاری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است که این نمایندگان می‌توانند این اعتبارات را به پروژه‌های دارای اولویت در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود اختصاص دهند.

او افزود: همچنین امسال ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث محرومیت‌زدایی، ۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های راه روستایی و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای بحث پروژه‌های آبرسانی روستایی اختصاص پیدا می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی برای آغاز عملیات پروژه‌های خود نیازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ و موافقت‌نامه هستند، اضافه کرد: به مدیرانی که نیازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه‌های پیشنهادی خود هستند، اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

او ادامه داد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرحی برنامه پیشنهادی مشخصی دارند، می‌توانند این طرح را در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مطرح کنند تا بتوانیم به این طرح بودجه مورد نیاز را اختصاص دهیم.

عباسی با بیان اینکه حدود چهار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی به استان اختصاص پیدا کرده است گفت: از این اعتبارات ۷۰ درصد سهم شهرداری‌ها و ۳۰ درصد نیز سهم دهیاری‌های استان است، این اعتبارات باید در حوزه کاهش مخاطرات رانندگی هزینه شود، شهرداران و دهیاران سعی کنند به‌جای احداث سرعتکاه، این اعتبار را به خرید دوربین کنترل سرعت و نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی اختصاص دهند.

او افزود: فرمانداران در اسرع وقت کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان را برای توزیع اعتبارات با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تشکیل و اعتبارات را به پروژه‌های دارای اولویت در شهرستان اختصاص دهند.

عباسی در پایان گفت: خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نظام دامپزشکی استان درخواست اعتبار برای احداث ساختمان داشتند، اما نمی‌توان به این نهاد‌ها اعتبار استانی اختصاص داد، بنابراین دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات می‌توانند مسئولیت احداث این ساختمان‌ها را بر عهده بگیرند تا بتوانیم بودجه مورد نیاز را اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخصیص بودجه پروژه آبرسانی میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه