Web Analytics Made Easy - Statcounter

«معصومه حسنی‌خونسار» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه نحوه فعالیت کتابخانه‌ها جهت ابلاغ و اجرا به شرح جدول طبق بخشنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه شده است، اظهار داشت: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در زمان بازگشایی تا اعلام شرایط جدید الزامی و لازم‌الاجرا است.

او تغییرات وضعیت فعالیت کتابخانه ها در شرایط کرونایی در شهرستان‌های استان را طبق رنگ بندی ستاد کرونا اعلام کرد و افزود: ساعت کاری کتابخانه ها مطابق دستور العمل ساعت فعالیت کتابخانه‌های عمومی یعنی در نوبت اول از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۴ (ساعت کار پنجشنبه ها ۸ لغایت ۱۳:۳۰)  و ساعت کاری نوبت دوم ۱۳ لغایت ۱۹:۳۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنس خونسار با اشاره به اینکه حضور کتابداران در وضعیت آبی ۱۰۰ درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد ۷۰ درصد خواهد بود، تاکید کرد: برنامه و جلسات حضوری در همه رنگ‌های نارنجی و زرد و آبی مجاز ولی سقف شرکت کنندگان مطابق بخشنامه متفاوت است.

سالن مطالعه ۱۰۸ کتابخانه پذیرای اهل مطالعه است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: مخزن و بخش‌های کتابخانه و سالن های مطالعه به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد و کتابخانه ها دو نوبت خواهند بود (سقف تعداد حضور مراجعین مطابق بخشنامه متفاوت است) لذا دورکاری برای مشمولین در وضعیت زرد و نارنجی مطابق بخشنامه داخلی نهاد خواهد بود.

به گفته او،   در صورت وضعیت قرمز از لحاظ کرونا، ادارات شهرستان با ۳۰ درصد نیرو فعالیت خواهند کرد.

حسنی خونسار در خصوص کتابخانه نابینایان نیز یادآور شد: حضور کتابداران نابینا و کم بینا در وضعیت نارنجی سه روز در هفته، در وضعیت زرد چهار روز در هفته و در وضعیت آبی ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون سالن های مطالعه ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی استان پذیرای اعضای کتابخوان و اهل مطالعه است، اظهار داشت: در ایام دهه کرامت سال جاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی از طریق فضای مجازی و ارتباط با مخاطبین کتابخوانی برگزار شد.

حسنی خونسار با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اضافه کرد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمع غیر ضروری در بخش‌های مختلف کتابخانه خودداری کنند.

او همچنان تاکید کرد اولویت کتابداران کتابخانه های عمومی بر فعالیت های فضای مجازی است و ترویج و رشد فرهنگ مطالعه از طریق ارتباط فضای مجازی با مخاطبین ادامه دارد.

وی گفت: اکنون در استان کرمانشاه ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع فعال است.

حسنی خونسار با بیان اینکه یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است، اظهار داشت: تعداد اعضای این کتابخانه ها به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

وی همچنین تعداد کتب موجود در کتابخانه های عمومی استان را یک میلیون و ۱۸۴ هزار و۴۲۴ نسخه اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۴ شهر دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتاب محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی نهاد كتابخانه های عمومی کشور ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتاب محدودیت های کرونا کتابخانه های عمومی استان استان کرمانشاه حسنی خونسار کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا هراتی درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است. در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

بیش از ۳ هزار و هشتصد کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن عضویت دارند.

همچنین افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته است.

در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد.

سیدحسین قریشی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته