Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک به وزارت صمت، پیشنهاد کرد، در موارد بروز اختلاف ارزش کالاهای صادراتی و در صورت درخواست ذینفع مبنی بر اجرای تبصره ذیل ماده ۱۶ قانون امورگمرکی، اجرای تبصره مذکور موکول به تودیع تضمین جریمه  احتمالی متعلقه نگردد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد جمال ارونقی در مکاتبه با رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد،‌

 همانگونه که استحضار دارند تبصره ذیل ماده 16 قانون امورگمرکی مقرر داشته «تشخیص نامتناسب بودن ارزش گمرکی مانع از صدور کالا نیست و گمرک می تواند با اخذ تعهد، رسیدگی به ارزش را به بعد از صدور موکول نماید مگر در مواردی که صادرات کالا منوط به پرداخت عوارض صادراتی بر مبنای ارزش کالا باشد» لیکن این تبصره با تبصره ذیل ماده 107 همان قانون که مقرر داشته «هرگاه در اظهارنامه صادراتی بیش از 10 درصد کمتر یا بیشتر ارزش کالا غیرواقعی اظهار گردد تا تسهیلات و مزایای غیرقانونی برای صاحب کالا ایجاد نماید، جریمه‌ای بین 10 درصد تا صددرصد مابه‌التفاوت ارزش، اخذ می‌شود» مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا با توجه به نامگذاری سال جاری به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و به منظور حمایت از صادرات کشور، پیشنهاد می‌گردد: در صورت تایید در جلسه‌ای مشترک نسبت به تنظیم پیش‌نویس مصوبه (جهت طرح در جلسه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی) اقدام گردد تا پس از تنظیم و تصویب، بر اساس آن مصوبه، در موارد بروز اختلاف ارزش کالاهای صادراتی و در صورت درخواست ذینفع مبنی بر اجرای تبصره ذیل ماده 16 قانون امورگمرکی، اجرای تبصره مذکور موکول به تودیع تضمین جریمه  احتمالی متعلقه (موضوع تبصره ذیل ماده 107 قانون امور گمرکی ) نگردد و از تأخیر در  اجرای تبصره ذیل ماده 16 قانون امور گمرکی و معطلی محموله‌های صادراتی (ناشی از لزوم تودیع جریمه احتمالی اشاره شده) ممانعت به عمل آید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد گمرک تبصره ذیل ماده اجرای تبصره ارزش کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۴۴۰ ثوب بلوز زنانه خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خوی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبرگمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه حکم به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت خودروی حمل کالای قاچاق صادر و در مجموع متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوی گزارش تخلف را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • اژه‌ای: موارد مطروحه باید مطابق قانون باشد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند