Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آذربایجان گفت، این کشور قرار است قوای نیروهای مسلح خود را تقویت کند و برای این منظور خرید تجهیزات نظامی مدرن را آغاز کرده است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با گروهی از فرماندهان نظامی و پرسنل ارتش در کاخ ریاست جمهوری در باکو و در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که جمهوری آذربایجان روز نیروهای مسلح را جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از درگیری‌ها در قره باغ ما دستورات لازم و متناسب را صادر و قراردادهای جدید امضا کرده‌ایم. ما خرید تسلیحات جدید را آغاز کردیم و اصلاحات اساسی را برای نیروهای مسلح در نظر گرفته‌ایم. می‌توانم بگویم که تقویت قوای نیروهای مسلح کشور رو به افزایش خواهد بود.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین به این نکته اشاره کرد که کشورش پتانسیل نظامی را با تحلیل جدیدترین درگیری‌های مسلحانه در قره باغ افزایش می‌دهد.

وی افزود: ارمنستان فقط زمانی می‌تواند ارتش و فعالیت‌های اقتصادی خود را احیا کند که سیاست خصمانه خود را در قبال ما کنار بگذارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی