Web Analytics Made Easy - Statcounter

«استفاده از سلاح‌های شیمیایی در گذشته، حال و آینده را تکذیب نمی‌کنیم. اگر ایرانیان جنگ می‌خواهند، حق ندارند از عواقب آن شکایت کنند.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند.» این جمله کوتاه برشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در 27 بهمن ماه سال 1393 در خصوص اهمیت نام و یاد شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد هر روز خاطره‌ای از سبک زندگی، سیره اخلاقی شهدا و روزهای سخت دفاع مقدس را منتشر کند.

مردم از حاج همت چه می‌دانند؟

 یکی از شگفت‌انگیزترین و در عین حال وقیح‌ترین اقدامات سیاسی عراق در سال 64، اعتراف توأم با تهدید نماینده‌اش در سازمان ملل بود که بدون تردید تنها با سکوت همراه با رضایت دولت‌های مسئول و مجامع جهانی امکان‌پذیر بود. ریاض القیسی نماینده ی دائم عراق در مقر سازمان ملل متحد، در 8 فروردین 1364 در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «استفاده از سلاح‌های شیمیایی در گذشته، حال و آینده را تکذیب نمی‌کنیم. اگر ایرانیان جنگ می‌خواهند، حق ندارند از عواقب آن شکایت کنند.»

خبرگزاری سوئد، 8 فروردین 1364 به نقل از پزشکان سوئدی اعلام کرده است: عراق همان گازی را که آلمان در جنگ جهانی دوم استفاده کرده است، علیه نیروهای ایران به کار برده است. در همین روز با وجود سکوت کامل خبری رسانه‌های همگانی انگلیس به نفع عراق، پزشکی قانونی لندن علت شهادت یک مصدوم شیمیایی ایران را ناشی از مسمومیت گازهای شیمیایی اعلام کرد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در ژنو (کمیسیون خلع سلاح شیمیایی) نیز استفاده‌ی عراق از سلاح‌های شیمیایی را تأیید کرد ولی حاضر به محکومیت عراق نشد. دکتر گوستاو اندرسون رئیس مؤسسه ی تحقیقات شیمیایی وزارت دفاع سوئد و یکی از اعضای هیئت اعزامی سازمان ملل که برای بررسی استفاده‌ی عراق از سلاح شیمیایی سال گذشته به ایران سفر کرده بود، در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با روزنامه‌ی سوئدی سونسکا داگبلادت تصریح کرد: «ما در گروه تحقیق سازمان ملل همگی متخصص بودیم و مأموریت‌مان یافتن مدارک فنی در مورد به کار گرفته شدن سلاح شیمیایی بود. ما پس از تحقیق لازم، محکم و مستند به دبیر کل اعلام کردیم که مدارک کافی و آشکاری دال بر به کارگیری گازهای شیمیایی تابون و خردل به دست آورده‌ایم و سازمان ملل می‌توانست بر اساس گزارش ما موضع‌گیری کند، اما بدون ذکر نام عراق، تنها به محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی اکتفا نمود.»

منبع: کتاب جنایت جنگی/ محمدباقر نیکخواه بهرامی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جانبازان شیمیایی دفاع مقدس شهید ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد جانبازان شیمیایی دفاع مقدس شهید سلاح شیمیایی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم