Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@09:00:13 GMT

صدور مجوز برای بردن مسافر به فضا

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۵۶۵۲

صدور مجوز برای بردن مسافر به فضا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، این درحالی شکل می‌گیرد که ویرجین گالکتیک از سال ۲۰۱۶ به‌دنبال گردشگری فضایی بوده و اکنون خود را برای ۳ پرواز آزمایشی نهایی که یکی از آنها با خدمه انجام خواهد گرفت، می‌کند.

این اطلاعیه پس از آن صورت گرفت که ویرجین گالکتیک در روز ۲۲ ماه مه سال جاری میلادی یک پرواز آزمایشی را با سفینه وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) خود از پایگاه فضایی نیومکزیکو انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیتی پس از آزاد شدن از هواپیمای مادر، موتور موشکی هیبریدی خود را روشن کرد و با سرعت ۳ ماخ (۳۶۷۵ کیلومتر در ساعت) تا ارتفاع ۸۹ کیلومتری در یک مسیر فرعی اوج گرفت. این سومین پرواز ویرجین گالگتیک به لبه فضا و نخستین پرواز از نیومکزیکو محسوب می‌شود.

در طول پرواز، مهندسان داده‌هایی را در مورد عملکرد تثبیت‌کننده‌های افقی ارتقا یافته و کنترل پرواز و همچنین شرایط محیط کابین جمع‌آوری کردند تا مطمئن شوند که همه چیز طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده کار می‌کند. سیستم‌های جدید پروازریال کنترل بهتری را به خلبان داده و در فضاپیماهای آینده شرکت ویرجین گالکتیک گنجانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نسل سوم ویرجین گالکتیک آماده برای گردشگری فضایی است

مایکل کولگلیز، مدیر اجرایی ویرجین گالکتیک در این خصوص می‌گوید: «ما از نتایج آخرین پرواز آزمایشی خود که به اهداف مورد نظر ما رسیده است، فوق‌العاده خوشحال هستیم. پرواز بی‌عیب و نقص انجام شد که این موضوع، نتایج ایمنی و ظرافت سیستم پرواز ما را نشان می‌دهد. تأییده FAA، همراه با موفقیت پرواز آزمایشی ۲۲ مه به ما اطمینان می‌دهد که با قدرت به سوی اولین پرواز آزمایشی با سرنشین خود در تابستان امسال پیش برویم.»

کد خبر 610383 برچسب‌ها فضاپیما - کاوشگر فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فضاپیما کاوشگر ویرجین گالکتیک پرواز آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان

دریافت 405 MB

مهدی خسروی بنجار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اعلام آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان، بیان کرد: عملیات بازگشت زائران حج عمره در ساعت ۱۳و۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه جاری با ۲۵۶ عمره گذار و چهار خدمه در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.

وی تعداد کاروانهای این پرواز را سه کاروان شامل دو کاروان از سیستان و بلوچستان و یک کاروان از خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: عمره گذاران پس از بازگشت از حج عمره و غربالگری سلامتشان توسط پرسنل مرکز بهداشت، انجام امور گمرکی و گذرنامه و تحویل بار می‌توانند فرودگاه راه ترک کنند.

خسروی از استقبال کنندگان درخواست کرد با توجه به همزمانی این پرواز با سایر پروازهای رفت و برگشت داخلی، از حضور و تجمع در داخل فرودگاه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی امکانات و تجهیزات و خدمات لازم زیرساختی، امنیتی و مراقبتی، پذیرایی و غیره برای خدمات دهی بهتر به عمره گذاران و استقبال کننده‌هایشان درنظر گرفته شده و راه خروج مجزایی نیز ویژه آنها پیش بینی شده است.

کد خبر 6094267

دیگر خبرها

  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه