Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی، روان گردان ها و به ویژه کشف ۱۲۰ تن پیش سازهای مواد مخدر توسط گمرک که در بهار امسال انجام شده نسبت به مدت مشابه، ۵۲۳درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، سید روح اله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران- در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر جریان کشفیات موارد مهدر در بهار ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت جایگاه گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر که در اهم اولویت های این سازمان قرار دارد گفت که با اقدامات صورت گرفته و  تجهیز  مبادی رسمی به دستگاههای کنترلی، ایکس ری و سگ های مواد یاب،‌ کشفیات انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قرص های روان گردان و یا پیش سازها رشد چند برابری داشته است.

لطیفی  در رابطه با انواع مواد کشف شده در مرزها در فصل بهار، توسط گمرک توضیح داد:با توجه به اینکه تولید ماده مخدر مت آمفتامین در افغانستان در سال های اخیر صدها برابر شده است،کشف ده هزار و ۷۵۰ کیلوگرم فسفر قرمز در گمرک دوغارون و جلوگیری از ورود آن به افغانستان تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از تولید مواد مخدر صنعتی در این کشور خواهد داشت، این محموله در لابلای کیسه های شکر جاسازی شده بود.

طبق اعلام وی از مهمترین موادی که علاوه بر اینکه پیش ساز مواد مخدر است و در سایر جرائم خطرناک نیز کاربرد دارد ماده کتامین است که کارکنان گمرک فرودگاه امام (ره) موفق شدند ۱۳هزار و ۸۰۰گرم از این ماده  را در سه ماه ابتدایی سال کشف کنند  که از حیث کشف سرنخ های شبکه زیر زمینی قاچاق کتامین بسیار واجد اهمیت است.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به اینکه یکی از گلوگاههایی که قاچاقچیان از طریق آن اقدام به قاچاق مواد مخدر جدید می کنند، دفاتر ارسال مرسولات پستی و یا حمل بار هوایی یا تجاری است و کنترل گمرک جمهوری اسلامی ایران در این حوزه ها نیز بسیار واجد اهمیت است، افزود: کشف  ۱۱۷هزار و ۳۲۹گرم تریاک، پنج هزار و ۹۹۶گرم شیشه، ۱۴۰هزار و ۴۴۷گرم هروئین،هشت هزار و ۴۰۰گرم حشیش، یک هزار و ۵۷۸گرم بذر شاهدانه مادر و  یک هزار و ۴۰۷ گرم انواع قرص های مخدر از مواردی است که طی سه ماهه اول سال جاری در مبادی رسمی ورودی و خروجی کشور کشف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گمرك مواد مخدر گمرک ایران مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه ای صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی سمنان بیان کرد: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و در ادامه فرایند مبارزه با قاچاق چیان با سودارگران مرگ در دو مرحله عملیات جداگانه در استان های جنوبی مقدار تقریبی ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه این محموله ها ۲۹۰ و ۲۸۰ کیلوگرم تریاک را شامل می شود، افزود: سه نفر از قاچاقچیان بعد از تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از تجهیزات شناسایی و عملیاتی پلیس خبر داد و تاکید کرد: با قدرت و بدون مماشات با هرنوع تخلف در زمینه مواد مخدر برخورد جدی صورت می گیرد.

موقوفه ای با بیان اینکه افراد دستگیر شده در این پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند، افزود: دستگاه قضایی با این افراد برخورد عبرت آموزی خواهد کرد.

کد خبر 6092795

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان