Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:48:02 GMT

کمین موفق نیروهای صنعا در مأرب

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۶۰۴۱

کمین موفق نیروهای صنعا در مأرب

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان کمینی موفق در منطقه واقع میان استان‌های الجوف و مأرب شمار زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را مجروح کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جریان کمینی موفق شمار زیادی از نیروهای ائتلاف در مناطق واقع میان استان‌های الجوف و مأرب را به هلاکت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی در استان مأرب اعلام کردند: نیروهای صنعا، نیروهای تحت فرماندهی سرهنگ «عثمان الشایف» که برای تقویت نیروهای تیپ 161 پیاده و تیپ نهم گارد مرزی در جبهه صحرای «الخنجر» اعزام شده‌اند را در کمین خود گرفتار کردند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آتش سنگین بر روی این نیروها ریختند و ده‌ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند و برخی دیگر را زخمی کردند.

این منابع به تردد آمبولانس‌هایی که در حال انتقال کشته شدگان و مجروحان ائتلاف سعودی به بیمارستان شهر مأرب بودند، اشاره کردند.

99 مورد نقض آتش بس در الحدیده

منابع یمنی از موارد جدید نقض آتش بس به دست متجاوزان و عوامل آنها در استان الحدیده طی ساعات گذشته خبر دادند و اعلام کردند که این موارد شامل پروازهای جاسوسی، ایجاد استحکامات جنگی و نیز حملات با توپخانه بوده است.

تداوم حملات هوایی به یمن

جنگنده های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی از مأرب، البیضاء، الحدیده، الجوف و صعده را هدف حملات خود قرار دادند.

منابع یمنی اعلام کردند: جنگنده های ائتلاف سعودی 13 بار مأرب را هدف قرار دادند که 10 بار به منطقه «صرواح» و سه بار هم «مدغل» ، «رغوان »و «رجبه» را بمباران کردند.

این منابع افزودند: «خب و الشعف» در استان الجوف هم دوبار، منطقه «ناطع» در استان «البیضاء» دو بار و منطقه «الظاهر» در استان صعده هم یکبار هدف حمله هوایی قرار گرفت.

درخواست برای بازگشایی فرودگاه صنعا

سرلشکر «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی گفت: صنعا پایتخت یمن و فرودگاه آن فرودگاه بین المللی است و ما گزینه‌ایی غیر از بازگشایی فرودگاه صنعا اگر جنگ هفت دیگر هم به طور بیانجامد، نداریم.

وی افزود: مشکل فرودگاه صنعا ربطی به اوضاع سیاسی و نظامی ندارد بلکه مشکل انسانی است.

الرویشان خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی اظهار داشت: شما باید بدانید که بسته بودن یا بازگشایی فرودگاه ربطی به پایداری ملت یمن ندارد و در موضع نظامی و امنیتی آن تاثیری ندارد.

وی بیان کرد: انتقال مسافران به فروگاه «سیئون» و «عدن» که حتی خارج از سیطره عوامل سرسپرده قرار دارد، آنرا در معرض باج خواهی و راهزنی قرار خواهد داد.

الرویشان گفت: حق سفر، حق همه افراد است و همه آزادگان دنیا باید به مسئولیت خود در قبال جنایت بستن فرودگاه صنعا که ناقض همه قوانین است، عمل کنند.

شلیک موشک‌های بالستیک ارتش یمن به نجران و خمیس مشیطائتلاف متجاوز سعودی مدعی دفع حمله پهپادی ارتش یمن شدواکنش انصارلله به اذعان آمریکا به نقش اساسی آن در عرصه سیاسی یمن

این درحالی است که وزیر حمل ونقل دولت نجات ملی یمن از آمادگی فرودگاه صنعا برای پذیرش پروازها خبر داد و از جامعه بین المللی و همه آزادگان دنیا خواست که به ائتلاف سعودی برای فشار به منظور بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا، فشار وارد کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بازگشایی فرودگاه ائتلاف سعودی فرودگاه صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات