Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@23:47:44 GMT

اولتیماتوم برای واریز سود سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۶۰۶۴

اولتیماتوم برای واریز سود سهام عدالت

واریز بخش دوم سود سهام عدالت درحالی در مرحله وعده و وعید مسئولان باقی مانده است که دوباره صحبت از انتشار اسامی شرکت هایی که سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند به میان آمده و به نظر می رسد این شرکت ها تا پایان هفته جاری برای واریز سود فرصت دارند. ناطقان:  سود سهام عدالت سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ طی یک مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد، اما سود سال ۱۳۹۸ سرنوشت دیگری داشت و قرار شد طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود، یعنی مرحله نخست در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۹ واریز شد و مشمولان ۵۰ درصد سود سهام خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در این راستا، قرار شد مرحله دوم سود در سال جدید واریز شود و حتی وعده داده شده بود این اتفاق قبل از ماه مبارک رمضان یعنی در اواخر فروردین ماه رخ دهد. اما این اتفاق نیفتاد و پس از آن اعلام شد که شرکت ها سود سهام را به شرکت سپرده گذاری واریز نکرده اند.

در این راستا، حسین فهیمی - مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی - این خبر را در اواسط اردیبهشت ماه اعلام کرد که نام پنج شرکتی که تاکنون سود سهام عدالت را به حساب این شرکت واریز نکرده اند، اعلام خواهد شد که این اتفاق نیز نیفتاد.

پس از آن شنیده هایی از شرکت سپرده گذاری مرکزی به گوش رسید مبنی بر این که از آنجایی که شرکت هایی که باید سود را پرداخت کنند یا با مشکل مالی رو به رو هستند یا برنامه افزایش سرمایه در آن احتمالا بخش دوم سود هم به دو بخش ۳۰ درصدی و ۲۰ درصدی تبدل شده و به حساب مشمولان واریز خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و فرهاد دژ‍پسند - وزیر اقتصاد و امور دارایی – اواسط خردادماه اعلام کرد که بخش دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان یعنی ۳۰ تیرماه سال جاری به حساب مشمولان واریز می شود.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان انتشار اسامی شرکت هایی که سود را واریز نکرده اند در دستور کار سازمان بورس قرار دارد. چراکه محمدعلی دهقان دهنوی­ _ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار_ در آخرین اظهار نظر خود درمورد واریز سود سهام عدالت بر این موضوع تاکید کرده است که علت دیرکرد در واریز بخش دوم سود سهام عدالت به سبب آن است که از ۳۶ شرکت بورسی سرمایه پذیر چند شرکت سودی را فعلا به حساب سپرده گذاری مرکزی به منظور تجمیع مبالغ واریز نکردند، ما به آن‌ها تا پایان این هفته فرصت داده‌ایم تا همکاری لازم را انجام دهند، در غیر این صورت به طور قطع اسامی آن‌ها را منتشر خواهیم کرد.

باید منتظر ماند و دید آیا اولتیماتوم سازمان بورس تاثیری در روند واریز سود از سوی شرکت ها دارد یا سهام داران همچنان باید در انتظار دریافت حق خود بمانند.
منبع: ایسنا برچسب ها: سود ، سهام عدالت ، ناطقان ، واریز ، مسولان ، شرکت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سود سهام عدالت ناطقان واریز مسولان شرکت سپرده گذاری مرکزی شرکت سپرده گذاری واریز نکرده اند سود سهام عدالت بخش دوم سود واریز سود شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)

زهره نصرت خوارزمی دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) از ارسال ۲۰۰ مقاله در سطح ملی و بین المللی به دبیرخانه کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) خبر داد. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با بیان اینکه مشارکت کنندگان در بخش بین المللی لزوما مسلمان و شیعه نیستند، اضافه کرد: شرکت کنندگان در کنگره حضرت رضا (ع) از نژادها، کشور‌ها و طبقات مختلف هستند. در ابتدا 116 کتاب به 24 زبان با دسترسی باز در اختیار محققان قرار گرفت و جلسات متعددی شکل گرفت و اساتید دانشگاه‌های بزرگی در رشته‌های مطالعات اسلامی و شیعه پژوهی که در این کنگره شرکت می‌کنند توانسته‌اند با ادبیات رضوی ارتباط برقرار کنند. 

 
خوارزمی گفت: تلاش کردیم در برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) تعدد جغرافیایی و تکثر هویتی دیده شود. از بورکینافاسو تا برزیل، از توکیو تا میشیگان، از همه قاره‌ها شرکت کننده و از نژاد‌ها و ادیان مختلف داریم. 
دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های کنگره در واتیکان و عراق اظهار کرد: در یکی از پیش‌نشست‌ها که در واتیکان برگزار شد از مرکز مریم شناسی بیروت، از یونان، رم و واتیکان شرکت کننده داشتیم. همچنین در دو جلسه‌ای که در بغداد عراق برگزار شد از کویت، مراکش، مصر و عراق شرکت کرده بودند. تلاش کردیم هر محلفی، محفل گفت‌وگو برای روشن شدن ابعاد مختلف عدالت از منظر امام رضا (ع) باشد. 
 
وی اضافه کرد: از آنجایی که امام رضا (ع) اهل احتجاجات و گفت وگو با غیر بودند و همچنین روایت‌های متعددی از مواجهه ایشان با مسیحیان و زرتشتیان وجود دارد، یکی از شرکت کنندگان در جشنواره کشیشی انگلیسی است که آیات انجیل را در حوزه عدالت و مقارن آن را با ادبیات رضوی کنار هم قرار داده است. این نشان می‌دهد که فهم ما از عدالت به هم نزدیک است و این عدالت مبنای خوبی برای تعاملات آینده در جهان است که این نیاز بیش از پیش احساس می‌شود. 
  
خوارزمی با بیان اینکه در صربستان هیچ کتابی به زبان صربی درباره امام رضا (ع) وجود ندارد، ادامه داد: هم اکنون کتاب «امام رضا (ع)؛ دانای خاندان محمد (ص)» در حال ترجمه به زبان صربی است و جالب است که صاحب انتشارات در آن کشور به واسطه تماشای سفر‌های اربعین به فرهنگ شیعی علاقمند شده و داوطلب انتشار این کشور شده است. 
 
دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در پایان گفت: عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپانیا، هلند، انگلیس، بلژیک، مراکش، گرجستان، تایلند، بوسنی و ... ازجمله کشور‌هایی هستند که در کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
  • عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی
  • افشای واریز ۷۰۰ میلیونی به حساب بانکی دخترِ کوچولو آقای خبرنگار! +تصویر
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند