Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به‌جای عذرخواهی از طرف دولت فدرال این کشور از بومیانی که فرزندانشان قربانی جنایت نژادپرستانه مدارس دولتی شبانه‌روزی در سال‌های گذشته شده بودند، تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترودو از پاپ فرانسیس خواسته که شخصا به کانادا سفر کرده و به دلیل نقش کلیسای کاتولیک در اداره مدارس شبانه‌روزی که در محوطه آنها گورهای جمعی کودکان بومی کانادایی پیدا شده، رسماََ عذرخواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی کنفرانس مطبوعاتی در اُتاوا گفت: «من مستقیماََ با پاپ فرانسیس صحبت کرده تا او را درباره این موضوع تحت فشار بگذارم که نه تنها عذرخواهی وی ضروری است بلکه باید در خاک کانادا از بومیان کانادایی عذرخواهی کند».

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر کانادا همچنین افزود: «من می‌دانم که سران کلیسای کاتولیک در حال بررسی اوضاع و تعامل فعالانه درباره گام‌های بعدی است که باید برداشته شوند».

رسانه‌های کانادایی در هفته‌های گذشته ۲ بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ کودکان بومی کانادا بوده‌اند خبر داد‌ه‌اند.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌اشان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

در جدیدترین رویداد در این راستا، روزنامه کانادایی «نشنال‌ پست» بامداد پنجشنبه از کشف صدها گور ثبت‌نشده در استان «ساسکاچوان» خبر داد که احتمالا حاوی اجساد کودکان بومی کانادا است.

یک ماه قبل‌تر از آن اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیا پیدا شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بومی کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

دیگر خبرها

  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت