Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: امیدواریم با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عدالت آموزشی نزدیک شویم. احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیمات جدید درباره کنکور، گفت: امیدواریم در این مصوبه به عدالت آموزشی نزدیک شویم.
فلاحی افزود: در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰ درصد خواهد بود، تا پیش از این سوابق تحصیلی در حدود ۲۰ درصد لحاظ می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که از حذف کنکور صحبت می‌کنند جایگزین آن را معدل دانش آموزان و رفتن به سوی شرط معدل می‌دانند، اگرچه که شرط معدل نیز زیر ساختی دارد که اول باید فراهم شود از این رو باید برخی زیر ساخت ها تغییر کند تا به عدالت آموزشی نزدیک شویم و برای حذف کنکور آرام آرام گام برداریم.
وی در مورد بند دیگری از این مصوبه که در آن به برگزاری کنکور دو بار در سال می‌پردازد گفت: برگزاری کنکور دوبار در سال هم موجب برطرف شدن برخی معضلات و نگرانی‌های دانش آموزانی می‌شود که نتوانسته اند خود را تا آن تاریخ آماده کنند هم برخی مشکلات همچون سربازی آقایان با این مصوبه تسهیل می‌شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش گفت:به طور کلی شورای عالی انقلاب فرهنگی شان سیاستگذاری دارد نه قانون گذاری، هرچند وارد قانون گذاری شده است چرا که این امتیازات را دارد بدین واسطه توانسته قدم موثری را هم برای کاهش دغدغه‌های دانش آموزان بردارد.
وی در مورد عادلانه بودن نظام آموزشی کشور گفت: اگر بخواهیم عدالت را به معنی واقعی کلمه به کار ببریم، نظام آموزشی ما ناعادلانه هست چرا که نظارت بر تمامی موسسات غیر انتفاعی و آموزشگاه‌ها به طور کافی و کامل اتفاق نیفتاده است.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که با وجود این مصوبه به چه میزان عدالت آموزشی محقق خواهد شد، گفت: اگر ساختارنظام آموزشی ما عادلانه باشد شرط معدل و افزایش سهم سوابق تحصیلی هم موضوع عادلانه‌ای است.

لازم به ذکر است که طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور شامل ۵ بند است که به اختصار شامل افزایش سهم سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد، اختصاص کنکور به دروس تخصصی و لحاظ کردن دروس عمومی در سوابق تحصیلی، برگزار کردن کنکور دوبار درسال، اعتبار نتایج کنکور تا دوسال و در نهایت قرار دادن حدنصاب برای معدل از سوی دانشگاه‌های محل پذیرش دانش آموزان می‌باشد. گفتنی است مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و مشمول کنکور ۱۴۰۰ نیست.   بیشتر بخوانید: تغییرات کنکور هنوز قطعی نیست   انتهای پیام / برچسب ها: کنکور سوابق تحصیلی آزمون سراسری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سوابق تحصیلی آزمون سراسری شورای عالی انقلاب فرهنگی عدالت آموزشی سوابق تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور