Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار فارس با اشاره به موضوع انتقال آب از دریا به استان گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص گرفتیم و فاز اجرایی شروع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عنایت‌الله رحیمی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی شهرستان شیراز اظهار داشت: به دلیل تلاش‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده امسال مشکل کمتری را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اگر همین آهنگ به تناسب در آینده حفظ شود یکی از استان‌های توسعه یافته در ابعاد مختلف زیربنا و زیرساخت‌ها خواهیم بود گفت: خطوط انتقال آب به روستاها مورد توجه بوده از جمله خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به جهرم، انتقال آب از سد رودبال به داراب و جنت شهر و زرین دشت که تا دو سه هفته آینده انتقال آب به زرین دشت افتتاح می‌شود. 

استاندار فارس با بیان اینکه انتقال آب از سد ملاصدرا به سعادت شهر و ارسنجان در حال اجرا است افزود: فاز یک خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز نیز افتتاح شده و فاز دوم هم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد همچنین خط انتقال آب به رونیز و فسا که انجام شده است. 

رحیمی بیان کرد: اگر با این آهنگ در سال‌های آتی کار انجام شود در یک دوره 5 - 6 ساله استان فارس از نظر زیرساخت از میانگین توسعه یافتگی کشور می تواند جلوتر باشد و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. 

‌کمبود شدید آب در استان کرمان بیداد می‌کند / چرا پروژه ‌انتقال آب ‌از خط خلیج فارس به تابستان امسال نرسید؟نماینده مردم قزوین در مجلس: فازبندی و ورود بخش خصوصی انتقال آب طالقان به آبیک را تسریع کردرئیس کمیته آب مجلس: انتقال آب بهشت‌آباد با تونل منتفی شد

وی با بیان اینکه امروز سرانه مصرف آب 220 لیتر است عنوان کرد: در شهر شیراز تولید 670 هزار مترمکعبی با تلاش رقم زده شده که قسمتی از خط یک، 200 حلقه چاه و قسمتی هم از خط دو تامین می‌شود اما در پیک مصرف 720 هزار مترمکعب در شهر شیراز نیاز داریم که با مدیریت مصرف و توزیع بهینه در خطوط و هم با رعایت الگوی مصرف می‌تواند مشکل را برطرف کند. 

استاندار فارس با بیان اینکه امروز هم 20 حلقه چاه و بیش از 20 کیلومتر خط انتقال افتتاح شده و دیگر موارد که امیدواریم بتوانیم قسمت زیادی از این کمبود را جبران کنیم، تصریح کرد: با توجه به اقلیم و تلاش‌های صورت گرفته اگر رعایت الگوی مصرف کنیم می‌توانیم بدون مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم. 

رحیمی با بیان اینکه برای آینده شیراز نیازمند خطوط انتقال و منابع دیگر آب هستیم که آن هم در دستور کار است، گفت: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار از استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین خط انتقال از شش پیر به شیراز و استفاده از منابع آب سد کوار در آینده منابعی است که می‌تواند در اختیار شیراز قرار بگیرد. 

وی با اشاره به موضوع انتقال آب از دریا به استان فارس نیز افزود: انتقال آب از دریا هم چندین مرحله دارد؛ مرحله نخست تخصیصی است که باید وزارت نیرو بدهد که از این لحاظ جز استان‌های پیشرو هستیم و بیش از 300 میلیون مترمکعب تخصیص گرفتیم و فاز اجرایی شروع شده است. 

استاندار فارس با بیان اینکه انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر را در دستور کار داریم و در آینده سرعت بیشتری می‌گیرد، تصریح کرد: این مورد توسط بخش خصوصی و صنایع و معادن صورت می‌گیرد تا اینکه دولت ورود کند اما اولویت ما رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب استفاده از پساب و آب‌های نامتعارف و در انتها انتقال آب از دریا برای آینده استان است. 

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد انتقال آب از دریا استاندار فارس انتقال آب از سد آب از دریا انتقال آب خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود

ایسنا/فارس رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس می گوید: اگر زورخانه پولاد به عنوان قدیمی‌ترین زورخانه کشور ثبت ملی شود، دیگر تهدیدی مثل تغییر کاربری شامل آن نخواهد شد.

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه زورخانه پولاد قدیمی‌ترین زورخانه جنوب کشور است، گفت: در سال ۱۳۹۸ مالک شخصی که ۳ دُنگ آن را در اختیار دارد، مراجعه کرد و این زورخانه را در اختیار گرفت.

وی افزود: مالک شخصی قصد تغییر کاربری مجموعه را داشت اما با پیگیری روسای قبلی هیئت‌های شیراز و فارس، این اتفاق نیفتاد و از زمانی که ما مسئولیت را به عهده گرفتیم هم از طریق اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و استانداری پیگیری کردیم تا این تغییر کاربری رخ ندهد.

حسینی با بیان اینکه هنوز این زورخانه ثبت یونسکو نشده اما اجازه تغییر کاربری هم به آن داده نشده است، گفت: از آنجایی که این زورخانه در بافت تاریخی شیراز واقع شده است، مالک شخصی به دنبال این است که آن را به فضایی تجاری مثل سفره‌خانه سنتی تغییر دهد. بنابراین از مدیرکل میراث فرهنگی استان که همواره هم پای کار هستند خواهش می‌کنیم که این میراث ناملموس که جزو فرهنگ تاریخی استان ماست را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌هایی در بافت تاریخی شیراز با قدمت ۷۰ و ۸۰ ساله داریم که چون ثبت ملی شده‌اند، خطر تغییر کاربری هم تهدیدشان نمی‌کند، گفت: زورخانه پولاد حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و جزو ۵ زورخانه قدیمی کشور است، پس باید با جدیت تمام در حفظ آن بکوشیم.

متولی ورزش زورخانه‌ای استان فارس با بیان اینکه در سطح شیراز ۲۶ و در استان فارس ۸۴ زورخانه وجود دارد، گفت: ۸ زورخانه نیاز به بازسازی دارند و برای ۱۷ زورخانه نیز جانمایی صورت گرفته و قرار است ساخته شوند.

حسینی با اشاره به اینکه هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فاقد درآمد است، گفت: با توجه به اینکه خودم در رشته‌های متفاوت رزمی کار کرده‌ام  و حالا چندسالی است که در ورزش زورخانه‌ای خادمی می‌کنم، می‌دانم که در تمامی رشته‌ها درآمد زایی وجود دارد ولی در زورخانه‌های ما ورزشکاران هیچ شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند که این یکی از دشواری‌های ما در زمینه درآمدزایی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای تنها ورزش ایرانی است که در یونسکو ثبت شده است، گفت: هر کشوری، هنر رزمی و ورزش رزمی قدیمی خودش را در یونسکو ثبت کرده است و چیزهایی که در یونسکو ثبت می‌شوند، به نوعی در ارتقای فرهنگ بشریت نقش داشته‌اند.

حسینی در پایان گفت: این ورزش جزو فرهنگ ناملموس ما و فرهنگ معنوی دنیاست. حالا تفاهم‌نامه‌ای را در حال پیگیری هستیم و با مدیرکل میراث فرهنگی هم هماهنگ کرده‌ایم که زورخانه پولاد به یکی از مقاصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود تا هم درآمدزایی داشته باشد و هم گردشگران با میراث فرهنگی ناملموس ما آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • همه چیز مهیای رقابت بین نامزدهای ۲ حوزه انتخابیه مجلس در فارس است
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت