Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر احمد همدانی، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با اعلام این خبر گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری لمپی اسکین از اول تیر ماه در شهرستان اسدآبا در قالب اکیپ‌های بخش دولتی آغاز شد و پیش بینی می‌شود تعداد دوهزاررأس گاو و گوساله در کانون‌های روستایی بر علیه این بیماری در شهرستان به‌صورت رایگان واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: لمپی اسکین یک بیماری نوپدید ویروسی مختص گاو و گوساله است که از سال ۹۳ از مرز‌های غربی وارد کشور ایران شده است و با علائم تب، تاول‌های پوستی، کم اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دام‌ها بروز می‌کند و عامل انتقال این بیماری ویروسی، برخی حشرات پروازی مانند پشه و مگس‌های خونخوار هستند؛ بنابراین سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در کنار واکسیناسیون، نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در خصوص این بیماری از دامداران شهرستان خواست هنگام مراجعه اکیپ‌های واکسیناسیون اداره دامپزشکی به محل دامداری نهایت همکاری را با اکیپ‌های واکسیناسیون به منظور پوشش صدرصدی و پیشگیری از بیماری مذکور صورت دهند.

همدانی همچنین گفت: لمپی اسکین بیماری قابل سرایت به انسان نیست.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام ها اداره دامپزشکی لمپی اسکین دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل