Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه آزاد اسلامی از مراکز دانشگاهی کشور است که در دهه‌های اخیر با تربیت خیل انبوهی از متخصصان در رشته‌های گوناگون، خدمات شایان توجهی به جامعه علمی و دانشگاهی و نظام اداری کشور کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان اصفهان با برخورداری از مراکز دانشگاهی بزرگ و مرجع به عنوان یکی از شهرهای دانشگاهی کشور شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مراکز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است که سابقه درخشان پژوهشی و تحقیقاتی آن سبب شده در شمار قطب‌های علمی کشور قرار گیرد. این مرکز دانشگاهی در حال حاضر با بیش از ۳۵۰ نفر عضو هیئت علمی تمام وقت، ۴۰ عضو نیمه وقت و ۷۰۰ عضو حق‌التدریس، رسالت خطیر آموزش و تربیت دو هزار دانشجو در ۱۹۶ رشته و گرایش آموزشی در مقاطع دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای، کار شناسی‌ارشد و کارشناسی را انجام می‌دهد. تولید بیش از شش هزار مقاله ISI ، ISC ، SCOPUS و علمی پژوهشی، تألیف و ترجمه ۵۶۷ عنوان کتاب، ثبت ۱۰۷ اختراع و تعداد ۱۷۶ طرح برون دانشگاهی این مرکز علمی را ردیف معتبرترین مراکز علمی کشور و منطقه قرار داده است.

برای آشنایی بیشتر با اقدامات علمی و طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با پیام نجفی رئیس این واحد دانشگاهی گفت‌وگویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون دانشجویان تا شهریورماه چقدر احتمال برگزاری حضوری کلاس‌ها در ترم آینده وجود دارد؟

واکسیناسیون اکثر دانشجویان گرایش رشته پزشکی مانند (پرستاری، مامایی و دندان پزشکی) که در معرض ابتلاء به بیماری کرونا بودند انجام شد. با توجه به اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده است در مردادماه ظرفیت واکسیناسیون برای دانشجویان ایجاد خواهد شد امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم و کلاس‌های برخی دروس تئوری که دلیلی مبنی بر حضور دانشجویان آنها در دانشگاه نیست باید به صورت مجازی ادامه یابد، اما برخی از دروس عملی که نیاز به تشکیل کلاس حضوری دارد، قطعاً نمی‌توان به صورت مطلوب این دروس را در کلاس‌های مجازی برگزار کرد؛ بنابراین تلاش دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بر این است که ترم آینده اکثر دروس به صورت کلاس‌های حضوری برگزار شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان طی سه ترم گذشته تجربه خوبی در زمینه برگزاری کلاس‌های مجازی کسب کرده است و توانست ظرفیت‌های مطلوبی را از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای برگزاری کلاس‌ها فراهم کند. بهتر است بسیاری از کلاس‌های فوق برنامه، جلسات دانشگاه، کارگاه‌ها و همایش‌ها در بستر مجازی ادامه پیدا کند، زیرا به نظر می‌رسد لزومی برای اجرای حضوری این برنامه‌ها وجود ندارد.

با توجه به فصل امتحانات دانشجویان و قطعی برق، دانشگاه آزاد اصفهان چه تدابیری را برای رفع این موضوع اتخاذ کرده است؟

در مقطع تحصیلات تکمیلی در صورتی که هنگام برگزاری امتحان دانشجویان با مشکلاتی اعم از قطعی برق مواجه شوند این امکان به استادان داده شده است که بتوانند فرصت دیگری را در اختیار دانشجویان قرار دهند. همچنین در برگزاری امتحانات مقطع کارشناسی سعی داریم با برنامه قطعی برق هماهنگ باشیم، اما جای نگرانی برای دانشجویان وجود ندارد امیدواریم که قطعی برق وجود نداشته باشد، اما در صورت اختلال برق تدابیر لازم برای دانشجویان اندیشیده شده است.

در سال‌های اخیر بحث انحلال برخی از رشته‌های این دانشگاه مثل زبان فرانسه مطرح بوده است، مجموعه دانشگاه آزاد اصفهان با چه تدبیری این موضوع رو حل کرد؟

متأسفانه دانشجویان شناخت مناسب از رشته‌های دانشگاهی ندارند و تصور می‌کنند صرفاً در برخی از رشته‌های خاص اشتغال وجود دارد در صورتی که امروز بسیاری از زبان‌های خارجی نیاز صنعت است. متأسفانه اکنون مشاوران اکثر دانشجویان را به ادامه تحصیل در برخی رشته‌های خاص سوق می‌دهند و این باعث شده است فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها دچار افت شوند و بازار کار این این رشته‌ها نیز اشباع شود. خوشبختانه طی اطلاع رسانی دقیق دانشگاه در حوزه زبان‌های تخصصی خارجی امروز رشته ادبیات فرانسوی در دانشگاه احیا شده است.

دانشگاه آزاد اصفهان چه اقداماتی برای بهبود ارتباط دانشگاه و صنعت انجام داده؟

در همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و اتاق بازرگانی پویش اشتغال همزمان با تحصیل ایجاد شد. این پویش به دلیل نبودن نیروی انسانی متخصص و کافی برای صنعت راه اندازی شد؛ در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، تولیدی، پتروشیمی و حتی گردشگری عدم وجود نیروهای متخصص آکادمیک احساس می‌شود. همچنین در طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل به دنبال ایجاد ظرفیت اشتغال برای دانشجویان هستیم.

چقدر احتمال افزایش شهریه در ترم آتی وجود دارد؟

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از هیچ منبع دولتی تأمین مالی نمی‌شود بر همین اساس محور عمده در آمد این مرکز از طریق شهریه دانشجویان تأمین می‌شود. متأسفانه هزینه‌های دانشگاه اعم از نگهداری سایت، ابنیه دانشگاه، پرسنل، اساتید، هیئت‌های علمی و بسترهای آموزش مجازی به نرخ تورم وابسته است. دانشگاه در تلاش است متناسب با افزایش نرخ تورم در جامعه تعادل شهریه دانشجویان را حفظ کند. هرگونه افزایش شهریه براساس تصمیم هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی مشخص می‌شود. به نظر می‌رسد شهریه برای دانشجویان جدیدالورود مانند سال‌های گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

کد خبر 503004

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دانشجویان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد خوراسگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزایش شهریه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برای دانشجویان قطعی برق رشته ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از طرف سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه Azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.
داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر