Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:25:28 GMT

حدود ۴ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۶۷۶۳

حدود ۴ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

گروه استان ها- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به انهدام ۸ باند سوداگران مرگ در سه ماه نخست امسال گفت: در این مدت با تلاش نیروهای مبارزه کننده حدود ۴ تن انواع مواد مخدر استان بوشهر کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، معضل مواد مخدر یکی از مشکلاتی است که جوامع بشری را مورد تهدید قرار داده و اعتیاد به مواد مخدر، بلای جانمان سوزی است که برخی از خانواده‌ها را در چنگال مرگ‌آور خویش گرفتار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد مخدر ضمن از بین بردن قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی در انسان‌ها به ویژه نسل جوان جامعه، بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می‌کشاند.

پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهمترین دغدغه و مشکلات اجتماعی کشورها محسوب می‌شود و هر ساله، مبالغ هنگفتی برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر هزینه می‌شود، ولی همچنان تعداد باند قاچاق مواد مخدر و شمار معتادان در حال افزایش است.

بوشهر یکی از استان‌های ترانزیت مواد مخدر محسوب می‌شود

استان ساحلی بوشهر همجوار خلیج‌ فارس یکی از استان‌های ترانزیت مواد مخدر محسوب می‌شود که این استان به سبب رصد شبانه‌روزی برای سوداگران مرگ برای این گونه فعالیت‌ها ناامن شده است.

در راستای مبارزه با مواد مخدر با تعامل و هماهنگی تیم‌های مبارزه کننده سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، مرزبانی، امنیتی، اطلاعاتی، گمرکات و بنادر استان بوشهر عملکرد قابل توجهی داشته‌‌اند که آمار کشفیات موید این ادعا است.

بیش از 18 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر سال گذشته بیش از 18 تن 617 کیلوگرم مواد مخدر استان بوشهر کشف و در این راستا 36 باند کلان منهدم شد.

ارسطو ترکمان‌منش بیشترین کشفیات مواد مخدر را مربوط به اداره کل اطلاعات استان بوشهر با 9 تن و 404 کیلوگرم دانست و اظهار داشت: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر 8 تن و 236 کیلوگرم و مرزبانی 963 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف کردند.

وی از دستگیری 3 هزار و 489 نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این زمینه 217 نفر قاچاقچی، 930 نفر توزیع کننده و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند و 2 هزار و 342 نفر مصرف کننده مواد مخدر برای ترک اعتیاد تحویل مراکز درمانی استان بوشهر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر انهدام 36 باند مواد مخدر و توقیف 220 وسیله نقلیه را از دیگر فعالیت‌های یک‌ ساله دانست و خاطرنشان کرد: از میزان 18 تن کشفیات مواد مخدر استان بوشهر 70 درصد آن در مسیر ترانزیت دریایی و مابقی در مسیر خشکی کشف شده است.

امسال حدود 4 تن انواع مواد مخدر استان بوشهر کشف شد

ترکمان‌منش با اشاره به انهدام 8 باند سوداگران مرگ در سه ماه نخست امسال گفت: در این مدت با تلاش نیروهای مبارزه کننده حدود 4 تن انواع مواد مخدر استان بوشهر کشف شد.

وی با بیان اینکه بیشترین مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر کشف شده است افزود: در سه ماه نخست امسال 2 تن و 421 کیلوگرم توسط نیروی انتظامی و یک‌ تن و 158 کیلوگرم توسط اداره کل اطلاعات و 382 کیلوگرم مواد مخدر با تلاش نیروی مرزبانی کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، دستگیری 744 نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر در سه ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این مدت 56 قاچاقچی و 186 نفر توزیع کننده و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و 502 معتاد برای درمان تحویل مراکز درمانی شدند.

42 درصد مواد مخدر کشف شده استان بوشهر در مسیر دریایی بوده است

ترکمان‌منش از انهدام 8 باند مواد مخدر در سه ماه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: از میزان کشف حدود 4 تن انواع مواد مخدر در استان بوشهر 42 درصد در مسیر دریایی و ساحلی و مابقی در محدوده خشکی کشف شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مبارزه با مواد موفق عمل کرده است افزود: تمام نقاط استان بوشهر با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مبارزه کننده، برای سوداگران مرگ ناامن شده چرا که تمام تحرکات آنان رصد می‌شود.

16 تن انواع مواد مخدر در هرمزگان امحا شدامحاء 42 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان به روایت تصویر150 کیلوگرم مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شد

اصول سه‌گانه پیشگیری اولیه از اعتیاد شامل آگاهی، آموزش، مشاوره از موارد مهم است که ضرورت دارد راهکارهای لازم برای پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه در نسل جوان و مراکز آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.

اعتیاد در حوزه‌های گوناگون قابلیت پیشگیری و خانواده از بالاترین درجه اهمیت و حساسیت در این زمینه برخوردار است چرا که کارشناسان اعتقاد دارند والدین نقش مهم در شکل‌گیری شخصیت فرزندان دارند.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد مواد مخدر استان بوشهر کشف شد مواد مخدر در استان بوشهر استان بوشهر کشف شد سه ماه نخست امسال تن انواع مواد مخدر مبارزه کننده سوداگران مرگ کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه