Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد، تزریق نخستین دز از واکسن اسپونتیک وی که توسط موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شده مرگ و میر ناشی از کرونا را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

در این مطالعه بیش از ۴۷۱ هزار نفر شرکت کردند و مشخص شد، احتمال مرگ در افراد بالای ۶۰ سال که نخستین واکسن جهان علیه کرونا را دریافت کردند، ۷۰ الی ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارلا ویزوتی، وزیر بهداشت آرژانتین می‌گوید:  دز اول واکسن اسپونتیک وی تقریبا ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و دز دوم آن پاسخ ایمنی را تقویت می‌کند و ماندگاری بیشتری دارد. 

به گفته وزیر بهداشت ، تصمیم برای به تأخیر انداختن دز دوم تا ۱۲ هفته درست بود زیرا لازم بود تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری تلقیح شوند.

طبق گفته وزارت، مطالعه مربوطه بیش از ۴۷۱ هزار نفر را درگیر کرده است و خلاف آزمایشات بالینی، نتایج این نظرسنجی نشان دهنده اثر واقعی واکسن‌ها در زندگی واقعی است.

آرژانتین اولین کشور آمریکای لاتین بود که مجوز استفاده اضطراری اسپونتیک وی را ثبت کرد. حدود ۳.۸ میلیون آرژانتینی هر دو دز واکسن را دریافت کرده و ۱۵.۳ میلیون نفر دیگر با دز اول آن تلقیح شده‌اند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت روسیه مرگ آرژانتین اسپونتیک وی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان