Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@15:13:21 GMT

جان خبرنگار و عکاس خبری همچنان بی‌ارزش

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۶۹۹۳

جان خبرنگار و عکاس خبری همچنان بی‌ارزش

از سال ۹۲ که به شکل حرفه‌ای وارد دنیای خبر و رسانه شدم همواره کمترین ارزش به تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی داده می‌شود؛
از سال ۹۳ که وقتی به‌عنوان خبرنگار ورزشی استان آذربایجان‌غربی به تهران آمده و در فینال خونین لیگ برتر والیبال حضور یافتم ولی با برخورد سخت حراست و خود مسئولین برگزاری مواجه شدم تا به امروز همواره بدترین برخوردها را شاهد بودیم از بدترین سرویس تا بدترین و بدلحن ترین برخوردها و همیشه بدون اختصاص پذیرائی‌ مناسب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

درحالیکه اکثر یا بهتره اینطور بگوییم همه رسانه‌ها اعم از خبرگزاری و پایگاه‌های خبری در استان‌های مختلف خبرنگار دارند ولی مسئولین برای حفظ جایگاه و صندلی خود همیشه دل به دعوت از پایتخت‌نشینان می‌کنند تا خود را در بین مسئولین ارشد بزرگ نشان دهند، ولی هیچ‌گاه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استانی آنچنان ارزش نیافتند.

تقریبا دو هفته قبل در راستای بازدید برخی مقامات کشوری از پروژه انتقال کانی سیب، ستاد احیای دریاچه ارومیه، خبرنگاران استانی را به شکل عجیب و توهین‌آمیز "در صورت تمایل میتوانید جهت پوشش خبری به محل مورد نظر مراجعه فرمایید و ایاب و ذهاب به عهده خبرنگاران محترم می باشد" دعوت کردند تا این برنامه که با یک اتوبوس احتمالا مشکل‌دار اصحاب رسانه تهران را آوردند و متاسفانه شاهد درگذشت دو تن از خبرنگاران بودیم.

همواره در چنین برنامه‌هایی مسئولین با خودروی با کیفیت تویوتا لندکروز یا چنین خودروهای لوکس جابجا می‌شوند که هم ایمنی کافی دارد و هم سرعت بالا، خبرنگاران مجبورند با سرویس بی‌کیفیت که سرعتش به سختی سه رقمی می‌رسد باید در اندازه خودروی لوکس مسئول و مدیر سریع حرکت کنند تا از برنامه عقب نمانند.

قشری که نه بیمه‌ای دارد، نه درآمد مناسب نه و نه و نه و این بار در یک تور خبری متاسفانه شاهد درگذشت "مهشاد کریمی" و "ریحانه یاسینی" بودیم و مصدومیت چند ده نفر از عکاسان و خبرنگاران که اتفاقی ناراحت کننده بود و تا به امروز هیچ نهادی بطور کامل موضوع را گردن نمی‌گیرد نه از متولی برنامه نه از سایرین.

البته نباید از این موضوع گذشته که در ۲ سال اخیر بیش از ۷۰ حادثه واژگونی اتوبوس در کشور رخ داده که بین یک مصدوم تا ده ها کشته را در پی داشته است و دلایل آن به واکاوی نیازمند است، امیدواریم فکری عاجل برای قشر خبرنگار و عکاس و برای معیشت این قشر پرتلاش صورت گیرد.

کد خبر 1528871

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی حساس با نساجی

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس عصر دیروز برای انجام بازی مقابل نساجی راهی قائمشهر شد و باید امروز مقابل این تیم انتهای جدولی قرار بگیرد. پرسپولیس برای بازی امروز امید عالیشاه را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و کاپیتان اول سرخ پوشان نمی‌تواند تیمش را در این بازی مهم همراهی کند. از اردوی پرسپولیس خبر رسیده اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی پرسپولیس که عملکرد خیره کننده‌ای در نیم فصل دوم داشته، دچار سرماخوردگی شده و ممکن است بازی حساس امروز مقابل نساجی را از دست بدهد.

اورونوف در آخرین تمرین پرسپولیس قبل از سفر به مازندران شرکت کرد، ولی خیلی سرحال نبود. هرچند اوسمار تاکید کرده که پزشکان تیم اوستون را به بازی امروز برسانند، ولی ممکن است این بازیکن شرایط بازی از ابتدا را نداشته باشد.

اورونوف در اردوی پرسپولیس حضور دارد و اوسمار او را در ترکیب اصلی هم قرار داده است. با این حال در صورتیکه او بعد از معاینه نهایی نتواند بازی کند، سرمربی پرسپولیس مجبور است از بازیکن دیگری در ترکیب اصلی استفاده کند. گفتنی است آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد شانس بازی کردن اورونوف بیشتر از بازی نکردنش است و احتمالا او را به بازی امروز مقابل نساجی خواهند رساند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی حساس با نساجی
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی با نساجی
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر