Web Analytics Made Easy - Statcounter

از این پس دریافت کارنامه دانش آموزان از طریق ورود به سامانه پادا با آدرس اینترنتی pada.medu.ir امکانپذیر می باشد. برای این منظور لازم است که دانش آموزان عزیز رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کرده و برای انجام امور مربوطه اقدام نماید. همچنین، پرونده دانش آموزی آنلاین در این سامانه قابل دریافت خواهد بود و نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور آشنایی بیشتر با همه بخش ها و خدمات سایت پادا، در ادامه با ما همراه باشید.

سامانه پادا برای چه منظوری است؟

وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر با ایجاد سامانه های الکترونیک مختلف، سعی در تسهیل امور آموزشی در مدارس داشته است. یکی از این سامانه ها که بیش از همه، مختص به دانش آموزان می باشد، سامانه پادا نام دارد.

این سامانه که مخفف سامانه پرونده دانش آموزی آنلاین است، برای انجام مواردی همچون پیش ثبت نام، ثبت نام دانش آموزان جدیدالوورود، ثبت نام پایه اول مدارس شاهد، دریافت کات ورود به جلسه امتحانات و از همه مهم تر مشاهده کارنامه در نظر گرفته شده است.

سایت پادا برای تمامی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی خدمات ارائه می دهد. بدین ترتیب، دیگر نیازی نیست که دانش آموزان در شرایط کنونی برای دریافت کارنامه خود به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند، بلکه تنها با داشتن نام کاربری و رمز عبور از طریق سایت pada.medu.ir برای این امر اقدام نمایند. البته رمز عبور و نام کاربری هر دانش آموز بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیدا صادر می شود. در ادامه علاوه بر آشنایی بیشتر با نحوه دریافت کارنامه دانش آموزان، راهنمای استفاده از تمامی بخش آن را ارائه خواهیم داد.

چند نکته مهم برای ورود به سامانه پادا

قبل از اینکه بخواهیم به راهنمای دریافت کارنامه دانش آموزان در سامانه پادا بپردازیم، ذکر چند نکته ضروری است.

دانش آموزان گرامی توجه داشته باشند که پیش از دسترسی به بخش های مختلف سامانه pada.medu.ir می بایست توسط مدیر مدرسه سایت سیدا ثبت نام کرده تا رمز عبور و نام کاربری در اختیار وی قرار داده شود. در صورت نداشتن رمز عبور و نام کاربری امکان ورود به بخش های مختلف این ایت وجود ندارد. سامانه سیدا تا تاریخ ۲ اسفند ۹۹ در ارائه نمرات اعشاری با مشکل مواجه بود. بنابراین، چنانچه برخی از مدارس تا آن زمان اطلاعات را از سایت سیدا دریافت کرده اند، بهتر است برای انجام عملیات فارغ التحصیلی دانش آموزان، مجددا برای دریافت اطلاعات اقدام کنند. در غیر این صورت از فارغ التحصیلی اجتناب نمایند. در برخی از موارد مشاهده شده است که نمرات انضباط، به اشتباه صفر وارد شده است. بهتر است انضباط ها به صورت کیفی و با مقیاس های عالی، بسیار خوب، خوب، نیاز به راهنمایی و تلاش بیشتر درج گردد.

راهنمای ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد در سایت پادا

در سال های گذشته، سامانه ایی تحت عنوان سجا برای مدارس شاهد طراحی شد و دانش آموزان از طریق مراجعه به این سایت برای مواردی همچون ثبت نام پایه های ورودی و اول مقطع متوسطه اقدام می کردند. اما در سال تحصلی جاری اعلام شد که این مدارس نیز از این پس بایستی همانند سایر مدارس به سامانه پادا مراجعه کنند. برای این منظور، کافی است که مراحل زیر طی گردد.

وارد کردن آدرس اینترنتی پادا به نشانی pada.medu.ir کلیک بر روی گزینه " ثبت نام دانش آموزان جدید الورود"

در صفحه بعدی لازم است که اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی پدر، شماره موبایل پدر، کد ملی مادر دانش آموز، کد ملی دانش آموزان و تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه وارد نموده وسپس دکمه " جستجو " را فشار دهید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه در pada.medu.ir

یکی از خدمات بسیار خوب سامانه پادا، امکان دریافت کارت ورود به جلسه می باشد. به ویژه آنکه به همراه داشتن این کارت برای همه دانش آموزان پایه دوازدهم که امتحانات نهایی را در پیش دارند ضروری است.

از این رو، همه دانش آموزان متوسطه دوم رزانه، بزرگسال و آموز از راه دور همه رشته ها در زمان های خاصی که از سوی آموزش و پرورش اعلام می شوند، می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

در این کارت، لیست همه امتحانات به همراه روز و ساعت دقیق برگزاری گنجانده شده و مشخصات فردی دانش آموزان نیز به چشم می خورد. بهتر است به محض دریافت، مندرجات آن را بررسی کنید و در صورت هر گونه اشتباه به مدیر مدرسه اطلاع دهید

نحوه دریافت کارنامه دانش آموزان در پادا

مسیر دریافت کارنامه دانش آموزان در سایت پادا بسیار روشن است و تنها چنانچه جزء کاربران این سامانه به شمار آیید، با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری به راحتی می توانید آن را اخذ نمایید. برای این امر، به ترتیب زیر عمل نمایید.

وارد کردن آدرس اینترنتی medu.ir و ورد به صفحه اصلی کلیک کردن بر روی منوی " مشاهده کارنامه " درج رمز عبور، نام کاربری، کد امنیتی و در نهایت کلیک بر روی گزینه " ورود کاربران" مشاهده کارنامه که در آن لیست نمرات تمام دروس برای شما به نمایش درآمده است

نکته ۱: برای چاپ در صورت داشتن چاپگر، بر روی علامت پرینتر که در سمت چپ صفحه واقع شده است، کلیک کرده و آن را به شکل پی دی اف دریافت نمایید

نکته ۲: اگر می خواهید کارنامه خود را چاپ کنید، بهتر است که از اول یک بار دیگر با مرورگر کروم وارد شوید. قابل ذکر است که از طریق گوشی موبایل هم می توان کارنامه را دریافت و چاپ نمود. برای دریافت راهنمای این روش می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

شیوه دریافت پرونده دانش آموزی آنلاین در سایت سامانه پادا

یکی دیگر از اهداف مهم ایجاد سامانه پادا این است که دانش آموزان بتوانند همه سابق تحصیلی خود را به صورت الکترونیکی مشاهده کنند. به عبارتی پرونده دانش آموزی آنلاین همان مواردی می باشد که قبلا درسامانه های سیدا و سناد به ثبت رسیده اند و اکنون در پادا قابل دریافت می باشند.

نکته جالب آنکه این نسخه الکترونیک هیچ فرقی با نسخه دستی نداشته و تمامی اطلاعات لازم در آن موجود می باشد. در غیر این صورت، مراتب باید به مدیر و یا مسئلان اداره آموزش و پرورش اطلاع داده شود.

از جمله مزایایی که این کار دارد، عدم نیاز به مراجعه حضوری و صرف زمان زیادی برای دریافت کارنامه دانش آموزان است. همچنین، نظم بیشتری در این روش وجود دارد. البته این حقیقت را نیز باید خاطر نشان کرد که انجام این کار در سامانه پادا هنوز با مشکلاتی همراه است و توصیه می شود تا زمان رفع کامل آن ها صبور باشید.

بازیابی رمز عبور سامانه آنلاین پرونده دانش آموزی

در برخی از موارد ممکن است که دانش آموز رمز عبور خود را برای ورود به سامانه پادا فراموش کند. در چنین مواقعی جای نگرانی نیست، چرا که در سایت مذکور گزینه ایی برای بازیابی رمز عبور در نظر گرفته شده است.

برای این منظور کافی است که در صفحه اصلی، ابتدا بر روی منوی " بازیابی رمز عبور " کلیک کرده و سپس در صفحه بعدی شماره دانش آموزی و کد امنیتی را وارد نمایید.  

ثبت نام دانش آموزان پایه های اول، هفتم، دهم و پیش دبستانی در پادا

در سامانه پادا ثبت نام دانش آموزان میان پایه با دانش آموزانی که قرار است وارد پیش دبستانی یا مقطع جدید شوند اندکی متفاوت است. برای مثال، دانش آموزان ورودی پیش دبستانی، پایه اول، هفتم، و دهم باید ابتدا مرحله پیش ثبت نام را در سایت پادا انجام دهند.

در این مرحله، برای هر دانش آموز بسته به محل سکونت، حداکثر ۵ اولویت برای انتخاب مدرسه داده می شود. سایت پادا، مدارس را با توجه به حوزه جغرافیایی محل زندگی کاربر پیشنهاد می دهد.

حال اگر دانش آموزی مایل باشد که مدرسه ایی را خارج از محدوده جغرافیایی خود انتخاب نماید، ابتدا مسئول ستاد ثبت نام منطقه مربوطه درخواست را بررسی خواهد کردو چنانچه شرایط لازم موجود باشد، با وی مواقت خواهد شد.

ثبت نام دانش آموزان میان پایه ایی در پادا

اگر جزء دانش آموزانی هستید که قصد ثبت نام میان پایه ایی را دارید، باید بگوییم که نام نویسی شما به صورت خودکار انجام می شود. بدین مفهوم که پس از اینکه امتحانات ترم دوم به پایان رسید و نتایج نهایی از طریق سامانه سیدا ثبت گردید، دانش آموزانی که کارنامه قبولی دریافت نموده اند، به صورت خودکار در پایه بعدی همان مدرسه محل تحصیل ثبت نام خواهند شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

البته، ذکر این نکته نیز ضروری است که این نام نویسی موقت بوده و دانش آموزان گرامی می بایست به سامانه پادا مراجعه کرده و ثبت نام را نهایی نمایند. همچنین، در صورت تمایل نیز می توان چهار مدرسه دیگر را برای ثبت نام اقدام کرد تا بعدا نتیجه به اطلاع کاربر اعلام گردد.

اما اگر دانش آموز یا اولیای وی برای انجام نام نویسی به موقع اقدام نکند، ثبت نام خودکار نهایی خواهد شد و دیگر امکان تغییر ان وجود ندارد.

امکان استفاده از اپلیکیشن پادا

با اینترنتی شدن بسیاری از امور آموزشی مدارس، ساماندهی و دسترسی راحت برای انجام آنچه که می خواهیم نیز یکی ضروریات به شمار می رود. ورود از طریق گوشی تلفن همراه که یک دستگاه همیشه در دسترس و رایج است، یکی از اهداف طراحان سامانه پادا می باشد.

این مهندسان قصد دارند تا در آینده ایی نزدیک، اپلیکیشن پادا را عرضه نمایند تا دانش آموزان با سرعت و تسهیل بیشتری برای دریافت کارنامه، کارت ورود به جلسه و حتی ثبت نام اقدام کنند.

چند نکته مختص به مدیران برای ورود به سامانه پادا

مدیران پس از ورود به سامانه سیدا و صادر کردن رمز گروهی، نام کاربری را نیز ایجاد نمایند. مدیران محترم بایستی رمز عبور و نام کاربری معلم و دانش آموزان را از طریق برنامه شاد برای آن ها ارسال نمایند قبل از صدور کارنامه و یا عملیات فارغ التحصیلیف حتما همه نمرات یک بار دیگر بررسی شوند تا تناقضی میان نمرات مشاهده نشود. بهتر است قبل از اینکه کاربری برای دانش آموزان ایجاد شود، مدیر محترم از ثبت نمرات مطمئن شود. بریا این کار می توان از کاربری یک یا دو دانش اموز وارد سامانه شد و موارد لازم را چک نمود.

مراحل آغازین ثبت نمرات در سامانه sida.medu.ir

نخستین کاری که معلمان عزیز جهت ثبت نمرات در سامانه سیدا باید انجام دهند، دریافت رمز عبور از مدیر است. برای هر کدام از معلمان و مدیران رمز عبوری در نظر گرفته شده است که تنها مختص به کاربر مربوطه است و بدون آن ورود امکانپذیر نمی باشد. اگر برای اولین بار است که به این سایت مراجعه می کنید، به مراحل اولیه و نکات لازم زیر در مورد نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا دقت داشته باشید.

آدرس اینترنتی سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir را در موتور جستجو گر وارد کنید در صفحه اول باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. منظور از نام کاربری همان کد ملی است. گذرواژه یا رمز عبور نیز برای فردی که نخستین بار است به این سایت وارد می شود، همان کد پرسنلی می باشد. البته این کد باید بعدا تغییر کند تا امنیت آن بالا رود. کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و به صفحه بعد بروید. بهتر است که از مرورگرهای فایرفاکس، کروم یا اکسپلورر استفاده کنید تا برای باز شدن سایت مشکلی نداشته باشید. زبان کیبورد خود را حتما به انگلیسی برگردانید. وارد پنل کاربری خود می شوید که در آن نام و نام خانوادگی معلم، نام و کد مدرسه، و مقطعی که در حال تدریس می باشید را مشاهده خواهید کرد.

مشکلات ورود به سامانه پادا

سامانه پادا یک سایت نسبتا نوپا به شمار می رود و مطمئنا در گام های اول با مشکلاتی همراه است. برای مثال، برخی از والدین از بروز خطا در هنگام ثبت نام دانش آموز پایه اول خود گلایه مند هستند.

تعدادی از کاربران نیز برای نام نویسی پایه های مختلف، دریافت کارنامه و یا پرونده دانش آموزی ناموفق بوده اند. متاسفانه با وجود اطلاع رسانی های بسیاری که در این زمینه شده است، اما هنوز برخی از لینک های لازم فعال نشده و یا حتی اطلاعات تعدادی از پایه های تحصیلی مدارس مختلف به ثبت نرسیده است.

البته، در بسیاری از موارد نمایش پیغام خطا و یا ناموفق بودن فرایند مورد نظر، ناشی از نقص سامانه نیست. بلکه بعضی از کاربران عزیز به دلیل عدم آشنایی با بخش های مختلف و نحوه انجام امور مربوطه دچار مشکل می شوند.

در هر صورت، هیچ جای نگرانی نیست، چرا که همکاران ما با آمادگی و شناخت کاملی که از همه سامانه های آموزش و پرورش دارند، شما را یاری خواهند و راهنمایی های لازم را در کوتاهترین زمان در اختیارتان قرار می دهند، همچنین برای طرح همه سوالات و ابهامات خود می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نکنید.  

۲۱۲۱

کد خبر 1529607

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دریافت کارنامه دانش آموزان رمز عبور و نام کاربری ثبت نام دانش آموزان کارت ورود به جلسه ثبت نام دانش آموز دانش آموزان آدرس اینترنتی آموزش و پرورش دانش آموز سامانه سیدا برای دریافت برای انجام نام نویسی ثبت نمرات سامانه ها بخش ها کد ملی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل تیم قدرتمند چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش‌آموزان جهان راه یافت.

 تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی‌های پیاپی و عبور از تیم‌های قدرتمندی چون آلمان، بلژیک، هلند و ایتالیا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بود ظهر امروز در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در صربستان، دیدار حساسی را مقابل چین تایپه برگزار کرده و راهی فینال رقابت‌های والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

در دیدار نیمه‌نهایی که بنا به قوانین ISF (فدراسیون جهانی ورزش مدارس) برنده به صورت سه دست از پنج دست مشخص می‌شود، تیم‌ملی دانش‌آموزی ایران پس از شکست در دو دست اول با نتیجه مشابه ۲۸ بر ۲۶، در دست‌های سوم و چهارم به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۶ پیروز شد تا کار به دست پنجم بکشد. دانش‌آموزان والیبالیست کشورمان در این دست حساس با برتری در رالی امتیازات و تلاش پایاپای حریف، در نهایت توانایی و غیرت خود را به رخ کشیده و با نتیجه ۲۰ بر ۱۸ دست پنجم را نیز به سود خود خاتمه دادند تا با شایستگی راهی فینال مسابقات شوند.

شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان فردا راس ۲۰:۳۰ شب به وقت تهران در بلگراد به مصاف آلمانی خواهند رفت که موفق به شکست ترکیه شده و به فینال راه یافته است. آلمان پیش از این یکبار در دور گروهی مغلوب والیبالیست‌های کشورمان شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری