Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:33:18 GMT

رایزنی بلینکن و لاپید درباره برجام

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۷۱۷۰

رایزنی بلینکن و لاپید درباره برجام

 به نوشته روزنامه هاآرتص، آنتونی بلینکن و یائیر لاپید وزیر امورخارجه جدید رژیم صهیونیستی قرار است روز یک شنبه در رم با یکدیگر دیدار کنند.

این دو تاکنون دوبار به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کرده و پیش از این نیز زمانی که لاپید هنوز رهبر مخالفان بود، در جریان سفر بلینکن به سرزمین های اشغالی فلسطین در هتل محل اقامت وزیر امورخارجه آمریکا در بیت المقدس ملاقات کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، یائیر لاپید و آنتونی بلینکن در این دیدار درباره روابط آمریکا و اسرائیل در دولت لاپید-بنت، تلاش های واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران، وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین مذاکرات صورت گرفته با حماس به بحث و گفت وگر خواهند پرداخت.

دولت جدید رژیم صهیونیستی نیز همچون قبلی با توافق هسته ای و بازگشت آمریکا به آن مخالف است و آن را تهدیدی علیه اسرائیل می داند.

وزیر امورخارجه آمریکا در جریان سفر سه روزه خود به ایتالیا قرار است با پاپ فرانسیس نیز ملاقات داشته باشد./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: لاپید بلینکن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات غیرمسئولانه و تهدیدات نخست وزیر و وزیران درباره اسیران باید متوقف شود.

وی موضع گیری مقامات رژیم صهونیستی درباره توافق مبادله اسیران سوء مدیریت در مذاکرات را نشان می دهد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کابینه اسرائیل اسیران را به حال خود رها کرده است و باید کاری برای برگرداندن آنها به اسرائیل انجام دهد.

از سوی دیگر یارون بلوم، هماهنگ کننده سابق پرونده زندانیان و مفقودین رژیم صهیونیستی گفت: من اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس جدی نیست را رد می‌کنم، برعکس، آنچه در روزهای اخیر دیده‌ایم جدیت آنها را ثابت می‌کند، خلیل الحیه و یکی دیگر از مقامات حماس برای مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل به قاهره رفتند.

بلوم با اشاره به شهرک‌های غیرقانونی ی اطراف که موازی با نوار غزه است، افزود: اگر همه کسانی که در جنوب زندگی می‌کنند نتوانند به خانه‌های خود بازگردند، پایان این جنگ ممکن نخواهد بود.

گفتنی است که در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس در مورد توافق تبادل اسرا جدی نیست، اپوزیسیون این رژیم نیز نتانیاهو را به شکست در توافقنامه تبادل اسرا با حماس متهم می‌کند.

کد خبر 6098251

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم