Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز  یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: ۱۸ نفر از این افراد به دلیل شدت علایم بالینی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و  خدمات تخصصی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۳۷ نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی مراجعه داشتند و باید دوره درمان خود را  تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی به‌صورت قرنطینه در منزل بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: شمار مبتلا یان به کووید ۱۹ از زمان شیوع تاکنون در استان مرکزی به ۶۲ هزار و ۹۹۹ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان بیان کرد:  ۲ بیمار کووید ۱۹ نیز در شبانه روز اخیر جان خود را بر اثر ابتلای به کرونا از دست دادند و با احتساب این افراد شمار فوتی‌های کرونا در استان مرکزی تاکنون به ۲ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک شهروند مشهدی بر اثر حیوان‌گزیدگی و ابتلا به هاری

رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه دیرهنگام و بی‌توجهی به درمان یک شهروند حیوان‌گزیده، موجب ابتلای وی به هاری و مرگ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، زهرا نهبندانی در جمع خبرنگاران گفت: مورد فوت شده، مردی 41 ساله است که حدود 2 ماه قبل توسط سگ مورد گزش قرار گرفته ولی به مراکز درمان هاری مراجعه نکرده بود.

وی افزود: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که مرگ صد درصد را به‌دنبال دارد، اما در صورت مراجعه به موقع موارد حیوان گزیدگی و انجام درمان پیشگیری، به سادگی قابل پیشگیری است.

21 هزار حیوان‌گزیدگی در سال گذشته در مشهد

رئیس گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به وقوع حدود 21 هزار مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات است و افراد در صورت زخمی شدن توسط حیوانات باید بلافاصله محل زخم را با آب فراوان و صابون شست‌وشو داده و به نزدیکترین مرکز پیشگیری و درمان هاری برای تزریق واکسن و سرم هاری مراجعه کنند.

نهبندانی افزود: سال گذشته 14 هزار و 316 مورد معادل 70درصد حیوان‌گزیدگی‌ها توسط سگ‌ها و 5 هزار و 411 مورد معادل 26 درصد توسط گربه‌ها بوده است و در این مدت آزمایش 124 مورد هاری در سگ و 13 مورد هاری در گربه مثبت شده است.

90درصد گزش‌ها توسط سگ‌ها صورت گرفته

وی با بیان اینکه در ایران بیش از 90 درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود، گفت: باید به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود که از تحریک کردن حیوانات به خصوص سگ‌ها خود داری کنند و هنگام درگیری دو حیوان برای جداسازی آنها اقدام نشود، زیرا احتمال ابتلای یکی از این حیوانات به هاری بسیار زیاد است.

نبندانی درخصوص احتمال هار بودن گربه‌های بدون صاحب و خانگی و لزوم ترک عادات رایج از جمله غذا دادن به گربه‌های ولگرد هشدار داد و توصیه کرد: از نزدیک شدن به سگ‌ها و گربه‌ها و  آزار و اذیت حیوانات پرهیز کرده و در صورت نگهداری سگ و گربه، نسبت به واکسینه کردن آنها اقدام کنید.

رئیس گروه بیماریهای واگیر دانشگاه مشهد با اشاره به اینکه مراکز ارائه دهنده خدمات پیشگیری و درمان هاری  به‌صورت شبانه روزی فعال هستند و به صورت کاملا رایگان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: در هر شهرستان خراسان رضوی حداقل یک مرکز هاری برای درمان به موقع بیماران در تمام ایام سال فعال است.

به گزارش تسنیم، مرکز بهداشت شماره یک مشهد واقع در بلوار وکیل آباد بین وکیل آباد 66‏‏‏-68 / مرکزبهداشت شماره دو مشهد واقع در پنجراه پایین خیابان جنب پارک وحدت؛مرکز بهداشت شماره  مشهد3 واقع در چهارراه ابوطالب تقاطع قرنی مرکز خدمات جامع سلامت احمدی؛ مرکز بهداشت شماره 5 مشهد واقع در خیابان شهید اصلانی 11 (مهدی 3) در شهر مشهد فعال هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شمار زیادی از دانشگاه‎های مرکزی محدودیت پذیرش دانشجو دارند
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • فوت یک شهروند مشهدی بر اثر حیوان‌گزیدگی و ابتلا به هاری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری