Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی معزی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران گفت: شوینده‌ها و نحوه استفاده صحیح از آن‌ها ضمن جلوگیری از آلودگی منابع طبیعی"محیط زیست"، در مدیریت مصرف آب نقش اساسی دارند.

او افزود: همه ما روزانه و مداوم از مواد شوینده برای پاکیزگی خود و محیط اطرافمان استفاده می‌کنیم، ولی استفاده از بسیاری از این محصولات برای محیط اصلی زندگی ما یعنی محیط زیست بسیار مضر است و ترکیبات خاص و خطرناکی که در بسیاری از این مواد شوینده مانند سفید کننده، جرم‌گیر و پودر کف‌شوی وجود دارد پس از شستشو وارد سیستم فاضلاب خانگی شده و به‌طور مستقیم به منابع محدود آب زیرزمینی وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معزی گفت: مواد شوینده علاوه بر ایجاد آلودگی، موجب اتمام منابع آبی می‌شود، مصرف آب ناشی از شستشو بسیار بیشتر از تصور ماست لذا باید اولا در انتخاب شوینده مناسب دقت کرده و نیز استفاده از شوینده‌ها را به حداقل برسانیم.

او افزود: بسته بودن شیر آب در حین شستشو حتی به اندازه چند ثانیه شاید به نظر کار مفید و به‌صرفه‌ای نباشد، ولی همین چند ثانیه در یک بار ظرف شستن مطمئناً به دقایق بیشماری خواهد رسید که اگر همه مردم رعایت کنند یقینا حجم بسیاری از آب ذخیره و از هدررفت آن جلوگیری می‌شود.

معزی با تاکید بر انتخاب محصولات و شوینده‌های روزانه مناسب، گفت: انواع برند‌ها برای مراقبت از محیط زیست محصولاتی را تولید کرده‌اند که آسیب‌های را به حداقل رسانده و در مصرف آب نیز کاهش چشمگیری به وجود آورده اند، شوینده‌های دوست دار محیط زیست که در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند لذا ضروریست حتما از این برند‌ها استفاده شود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مازندران آب و فاضلاب مازندران خشکسالی در ایران محیط زیست شوینده ها مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر چهارشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استانداری بوشهر و استانداری قزوین در محل نمایشگاه ایران اکسپو اظهار داشت: این تفاهم نامه در زمینه تأمین مواد اولیه شوینده‌ها و لوازم خانگی و همچنین صادرات محصولات تولیدی استان قزوین منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در راستای هم‌تکمیلی اقتصادی استان‌های بوشهر و قزوین از جمله مزیت‌های نسبی که این ۲ استان دارند و با همکاری و تعامل با معاون اقتصادی استاندار قزوین و مدیر کل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور این تفاهم نامه منعقد شده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: واردات کالا از طریق ته‌لنجی، ۲۰ درصد تخفیف بازرگانی بندر بوشهر و تخفیفات بندری و لجستیکی که از طریق اداره کل بنادر استان مهیا شده و همچنین تأمین مواد اولیه کارخانه‌های شوینده مستقر در قزوین از طریق پتروشیمی‌ها از جمله مزایای استان بوشهر است.

باستین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه شوینده‌ها و لوازم خانگی جایگاه ویژه ای دارد تصریح کرد: مقرر شد استان قزوین از ظرفیت واردات کالای واسطه‌ای در بنادر استان و تأمین مواد اولیه از استان بوشهر استفاده کند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تکمیل زنجیره ارزش شوینده‌ها و لوازم خانگی قزوین، بخش خصوصی قزوین در استان بوشهر سرمایه گذاری می‌کند.

باستین گفت: استان بوشهر در واردات مواد اولیه شوینده‌ها و همچنین صادرات تولیدات آنها به استان قزوین خدمات می‌دهد و این همکاری دوجانبه منجر به رشد قطعی تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این تفاهم نامه، در تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر 6094613

دیگر خبرها

  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری