Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عدم کنترل وسیله نقیله به دلیل سرعت بالا و نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس علت واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان در محور ‌یزد ـ شیراز ‌بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، ‌نشست ویدئوکنفرانسی مسئولان استان یزد با وزیر راه و شهرسازی در‌باره حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان در مسیر دهشیر ـ تفت برگزار و همه زوایای حادثه  شامل نحوه امدادرسانی‌ها و زوایای پیدا و پنهان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، عدم کنترل وسیله نقیله به دلیل سرعت بالا و نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس در حادثه یزد ـ شیراز علت حادثه عنوان شد‌‌.

به گزارش تسنیم، وزیر راه وشهرسازی پس از وقوع سوانح جداگانه واژگونی دو اتوبوس در استان های آذربایجان غربی و یزد دستور داد: کمیسیون‌های ماده‌های 11 و 12 آیین‌نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم برای جلوگیری از وقوع سوانح مشابه، ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

وزیر دفاع درگذشت سرباز معلمان را تسلیت گفتآخرین وضعیت "سرباز معلمان" آسیب‌دیده در سانحه تصادفجزئیات جدید از تصادف مرگبار سربازان معلم از زبان دادستان نظامی یزدآخرین جزئیات از حادثه اتوبوس سربازان| جان باختگان 3 سرباز، یک مامور ناجا و کمک‌راننده هستندعیادت رئیس دادگستری استان یزد از حادثه‌دیدگان اتوبوس سربازان/ دادستانی به‌عنوان مدعلی‌العموم به پرونده ورود کرد

محمد اسلامی ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان در این دو سانحه و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این سوانح، یادآور شد: تیم کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل هر دو حادثه حاضر شده اند و بررسی های اولیه انجام شده است.

کمیسیون ایمنی راه‌ها با ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیری معاون حمل و نقل است که اعضای این کمیسیون شامل پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور، دیوان عالی کشور،  مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش‌ و پرورش، سازمان ملی استاندارد ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور و مدعوینی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و انجمن طرفداران ایمنی راه ها است.

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در روز چهارشنبه 2 تیرماه 1400،  دو بانوی خبرنگار به نام های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی از خبرنگاران پر تلاش، متعهد و دلسوز خبرگزاریهای ایرنا و ایسنا  جان خود را از دست دادند.

واژگونی یک دستگاه اتوبوس در دهستان دهشیر شهرستان تفت در استان یزد پنج کشته و 28 مصدوم بر جا گذاشت. حادثه یاد شده ساعت 6 و 20 دقیقه صبح ÷نج شنبه 3 تیرماه 1400 رخ داد، این اتوبوس در مسیر زاهدان به آباده شیراز در حرکت بوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی زارع گفت: در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در بلوار "شهید صدوقی" شهر یزد مأموران پلیس راهور در محل حاضر شدند.

وی افزود: مأموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین واژگون شده و به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم «هم سن» راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

زارع تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.

زارع با بیان اینکه علت فوت هر ۲ نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده‌ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 6089803

دیگر خبرها

  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر