Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که راه ۲۰ ساله تولید واکسن کرونا را در چند ماه طی کردیم.

محمدرضا شانه ساز در همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور گفت: موفقیت همه معاونت های غذا و دارو در بحران کرونا مرهون راهنمایی و ارشادات وزیر بهداشت بوده است، آشنایی وزیر با مدیریت بنگاه های دارویی و تولیدی و سابقه اداره در یکی از بزرگترین هلدینگ های دارویی و از همه مهمتر تخصص او در حوزه واکسن سازی که چالش اصلی جامعه بشری امروز است، فرصتی مغتنم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تزریق واکسن ایرانی به مقام معظم رهبری افتخاری برای جامعه داروسازی کشور است، تصریح کرد:  این اقدام ارزشمند به عنوان رکن اطمینان بخش و حمایتی برای همه شرکت‌های دانش بنیان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید واکسن با مدیریت و راهبری وزیر بهداشت قدم های بزرگ و بی نظیری برای صنعت داروسازی برداشته شد. موضوع واکسن در اوج کمبودهای حیاتی ما از جمله ماسک، ونتیلاتور و داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی با پیگیری شخص وزیر در راس امور، از نوروز ۹۹ آغاز و ضوابط مربوط به آن توسط سازمان غذا و دارو بازنویسی، امکانات آزمایشگاهی ایجاد و آموزش های لازم به واکسن سازها ارائه شد.

شانه ساز با بیان اینکه راه ۲۰ ساله در حوزه تولید واکسن کرونا در عرض چند ماه توسط دانشمندان کشور طی شد، گفت: جلسات متعددی با تک تک واکسن سازها برگزار شد و با حمایت های همه جانبه اکنون ایران جزء معدود کشورهایی است که تمام پلتفرم های تولید واکسن را در اختیار دارد، البته دلیل اینکه کشورهایی زودتر از ما به واکسن رسیدند به خاطر زیرساخت های قدیمی آنها در فرایند فعالیت‌های تحقیقاتی است که در زمینه واکسن های سارس و مرس داشتند وگرنه سرعت ما به صورت قدر مطلق بسیار بالاتر از کشورهای دیگر بود.

وی با اشاره به آیین نامه داروخانه ها عنوان کرد: درمورد آیین نامه داروخانه نقاط قوت فراوان و البته ابهاماتی هم دارد که امیدواریم با رایزنی‌ها این ابهامات رفع شود، گرچه ممکن است برخی افراد منافع فردی و شخصی را به منافع جامعه ترجیح دهند و قبول نکنند که منافع جمع به منافع فرد ارجحیت دارد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در آیین نامه داروخانه ها بحث غلبه ارائه خدمت بر فروش دارو در قالب مصرف منطقی دارو و اقلام سلامت محور بسیار تاکید شده است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تولید واکسن وزیر بهداشت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد