Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:03:14 GMT

تجارت نفت و گاز شورون کاهش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۸۰۱۹

تجارت نفت و گاز شورون کاهش نمی‌یابد

شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد که برنامه‌ای برای کاهش حجم تجارت نفت و گاز خود ندارد.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، پیر بربر، مدیر مالی شرکت بزرگ نفتی شورون اعلام کرد که این شرکت بر خلاف برخی رقبای خود، قصد ندارد تجارت نفت و گاز را با انتقال به انرژی بادی و خورشیدی کاهش دهد.

سهامداران شورون، این شرکت را برای کاهش انتشار کربن تحت فشار قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان عمده نفت و گاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق تجارت خود با آینده کم‌کربن با فشار سرمایه‌گذاران روبه‌رو هستند.

بربر در کنفرانس انتقال انرژی جهانی رویترز گفت: شورون از اکنون تا سال ۲۰۲۸ حدود ۳ میلیارد دلار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ رقمی که انتظار می‌رود افزایش یابد.

وی اظهار کرد: حدود ۲ میلیارد دلار این رقم برای کاهش انتشار کربن در فعالیت‌های شورون هزینه می‌شود، در حالی که ۷۵۰ میلیون دلار دیگر به سوخت‌های تجدیدپذیر مانند گاز طبیعی تجدیدپذیر اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت و گاز انرژی کربن نفت گاز تجارت دلار انرژی تجارت سرمایه کربن نفت و گاز برای کاهش انتشار نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است و با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و باعث می‌شود منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوداگرانه انتقال دهیم.

کد خبر 6090648 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی