Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: اگرچه فشار و سختی زیادی نیز به مردم وارد شده اما در بدترین شرایط توانستیم حجم صادرات کشور را بالای ۴۰ میلیارد دلار حفظ کنیم و ضربه اساسی آمریکا به درآمد ارزی کشور از صادرات نفت را به‌طور نسبی خنثی کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد و در ابتدای جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره «تحقق وعده‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در سفرهای استانی» مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: روند کرونا در کشور کاهشی است/ اقدام رهبر انقلاب در تزریق واکسن ایرانی تشویق فوق‌العاده‌ای برای دانشمندان

در این گزارش که در سرفصل‌های مختلف ارائه شد، اقدامات انجام گرفته در دو بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام و وعده‌های معوق مانده از دولت‌های گذشته و به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های آغاز شده در این دولت، تشریح شد.

رئیس‌جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدا رویکرد جدیدی به سفرهای استانی داشت،گفت: از ویژگی‏‌های مهم این سفرها در این دولت، انجام کارشناسی دقیق با نگاه آمایش سرزمینی و پرهیز از وعده‏‌های غیرعملی بوده است.

روحانی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در سفرهای استانی مبتنی بر مطالعات توسعه‌محور، کاهش تعداد مصوبات و پرهیز جدی از مصوبات غیرکارشناسی‏‌شده و آنی بوده است، افزود: حاصل این تصمیم مهم، ایجاد هماهنگی در طرح‌ها و افزایش چشمگیر میزان تحقق وعده‌ها بوده است. حاصل این رویکرد علاوه بر جلوگیری از تضییع منابع کشور در طرح‌های نیمه تمام این بود که اعتماد مردم استان‌ها به تحقق وعده‌های دولت افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: از دیگر تلاش‌های دولت که با اهتمام و جدیت انجام گرفت به سرانجام رساندن دستورات مقام معظم رهبری در سفرهای استانی ایشان بوده است که یکی از بارزترین نمونه‌های این امر، طرح آب‌های مرزی و زیرکشت بردن صدها هزار هکتار زمین در استان‌های خوزستان و ایلام بوده است.

رئیس‌جمهور گفت: در این سال‌ها، نتیجه عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در سفرهای استانی شاهد بودیم که کشور توانست به تنهایی در برابر این حجم از فشارها مقاومت کند و اگر چه فشار و سختی زیادی نیز به مردم وارد شده است، اما در بدترین شرایط توانستیم حجم صادرات کشور را بالای 40 میلیارد دلار حفظ کنیم و ضربه اساسی آمریکا به درآمد ارزی کشور از صادرات نفت را به‌طور نسبی خنثی کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه اکثر مصوبات در استان‌ها عملیاتی و محقق شده است که این مساله تأثیر زیادی بر ارتقای سرمایه اجتماعی داشته و دارد، خاطرنشان کرد: در 3 سال گذشته با وجود همه فشارها، فعالیت‌های عمرانی کشور در استان‌ها متوقف نشد و از سویی سرمایه زیرساختی کشور در حوزه‌های مختلف ریل، آزادراه و سد جهش پیدا کرد و از سوی دیگر دسترسی مردم به مسکن، گاز، اینترنت و بیمارستان با رشد بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه ارزش این دستاوردها زمانی روشن‌تر می‌شود که بخش عمده‌ای از این خدمات در زیر آتش سخت‌ترین تحریم‌ها در دوره جنگ اقتصادی انجام شده است، پژوهشگران و تلاشگران رسانه‌ای را به بازگو کردن واقعیت‌های جنگ اقتصادی و پیروزی بر آمریکا در این جنگ دعوت کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم رئیس جمهور ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد دولت دوازدهم رئیس جمهور سفرهای استانی رئیس جمهور استان ها وعده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • وعده صادق ضربه مهلکی به غرب‌گراهای داخلی بود!
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است