Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@20:04:01 GMT

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۸۶۷۷

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام‌والمسلمین سجاد کاظمی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور طرح ویژه غنی سازی اوقاف فراغت در تابستان با عنوان نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۰ تیر لغایت ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: مخاطب طرح نشاط معنوی دختران و پسران دانش آموز از رده سنی هشت الی ۱۸ سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اهداف طرح نشاط معنوی تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر را از اهداف برگزاری این طرح است.

به گفته کاظمی پور، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی در این طرح دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی امسال به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود، افزود: در شیوه حضوری مانند گذشته و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کلاس‌ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می‌شود.

بنابر اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان، در روش حضوری کلاس‌های آموزشی معارفی از جمله قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، مهارتهای ده‌گانه زندگی مانند مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و فنی و هنری از جمله  نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

کاظمی پور توانمندسازی مردم را از اولویت‌های این طرح برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح شمیم خدمت در مراکز افق با هدف توانمندسازی مجاوران و زائران بقاع متبرکه و رونق اشتغال در مناطفق کم برخوردار، مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه های اصلی بقاع مجری طرح نشاط معنوی است.

وی با اشاره به آموزش‌های هنری که در طرح نشاط معنوی داده می‌شود، افزود: آموزش مهارت های خیاطی، نقاشی روی پارچه، آشپزی، سفره آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گلهای زینتی و آپارتمانی، چرم دوزی، عروسک بافی، نمد بافی، قالی بافی و گلیم بافی، آموزش رایانه برای دختران در بقاع متبرکه مجری طرح برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان تأسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برقی، نجاری، طراحی سیاه قلم و خوشنویسی با خودکار ،نویسندگی، معماری، آموزش ویترای، مدیریت مالی و موزش رایانه از مهارت‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای پسران عنوان کرد.

کاظمی پور با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح نشاط معنوی تابع تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا است، گفت: در صورت تشخیص مراجع دارای صلاحیت این فعالیت‌ها به صورت حضوری کاهش یافته و آموزش مهارت‌ها در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری طرح نشاط معنوی ۷۰ نفر از مبلغان بومی و ۲۰ نفر از اعزامی از قم با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند، بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان، اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلأ را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان دانش آموزان فضای مجازی اوقات فراغت طرح نشاط معنوی طرح نشاط معنوی نشاط معنوی برگزار می شود بقاع متبرکه کاظمی پور کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و غیره در استان خبر داد و گفت: علما و فضلا می‌توانند با کمک به کاهش این آسیب‌ها دین خدا را یاری کنند و این از مصادیق عمل صالح است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در بازدید از شهرستان تالش و در جمع علما و معلمان حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به اینکه ضرورت حرفه آموزی و علم توسط معلم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و معلم، وظیفه هدایت جامعه را بر عهده دارد.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، افزود: نگاه دنیا به کارگر به عنوان ابزار کار است اما اسلام عمل کارگر را عمل صالح معرفی می‌کند و او را مانند مجاهد فی‌ سبیل الله می‌داند لذا در دین اسلام با نگاه متفاوتی از کارگر تکریم می‌شود.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان ضرورت حفظ وحدت در جامعه، گفت: هرچه وحدت پایدارتر شود به همان اندازه از تفرقه افکنی و تهدید دشمنان در امان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: شیعه و اهل سنت در شهرستان تالش با مسالمت و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و از این جهت این شهرستان از مصادیق حفظ وحدت در کشور است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: گاهی حتی با صدور رای قضایی هم خصومت‌ها پایان نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان تالش بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی آن شهرستان حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تقدیر از زحمات قضات و کارکنان دادگستری تالش، اظهار کرد:قوه قضائیه در اعتماد سازی و امید آفرینی در جامعه نقش بسزایی دارد لذا کارکنان دستگاه قضایی باید با ارائه خدمات ارزنده در افزایش اعتماد و امید مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تاکید بر نظارت و پیگیری مسئولان قضایی افزود: آمار ورودی پرونده به دادگستری شهرستان تالش افزایش چشمگیری داشته و باید با راهکارهای سریع، قاطع، دقیق و مدبرانه و به دور از افراط و تفریط در راستای کاهش ورودی اقدام شود.

وی به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان تالش بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی این شهرستان حضور یافت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه