Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:46:39 GMT

کرونا فرهنگ ازدواج آسان را رواج داد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۸۹۹۰

کرونا فرهنگ ازدواج آسان را رواج داد

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه به افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۹ که بحران کرونا وجود داشت ۴۰۰ مورد ازدواج در رفسنجان ثبت شد که این آمار نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرده که بسیار شگفت انگیز است که تمایل به ازدواج آسان زیاد شده است.

حجت الاسلام "مهدی پورمحمدی" پیش از ظهر امروز ۶ تیر ماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با گرامی داشت یاد شهید دکتر بهشتی اظهار کرد: در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ تعداد  ۷۲ تن از یاران  امام توسط منافقین ترور و شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید بهشتی یک انسان متفکر، فیلسوف، اسلام شناس و دفاعگر از حق و مظلومیت بود که با شهادت این شخصیت، نقاب از چهره منافقین برداشته شد.

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه پیروزی ملت ایران در حماسه انتخابات ۱۴۰۰ را تبریک گفت و افزود: مردم رئیس جمهوری انتخاب کردند که پاک دست، انقلابی و مدیری جهادی و تحول گرا است.

وی به گوشه ای از عملکرد دستگاه قضا در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در قوه قضائیه و در دادگستری رفسنجان نیاز به مراجعات حضوری نیست و مردم می توانند با ثبت نام در سامانه ثنا، جهت حذف بروکراسی، پرونده الکترونیک تشکیل و لوایح و  امور خود را به صورت الکترونیک انجام دهند که در استان کرمان بیشترین ارایه خدمات الکترونیکی پس از دادگستری کرمان، از طریق دادگستری رفسنجان انجام می شود.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: بعد از تشکیل پرونده الکترونیک، رسیدگی های الکترونیکی انجام می شود، که در یکی از بخش ها یعنی حوزه صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیکی، رفسنجان رتبه اول را در استان کرمان به دست آورده است. در اینجا مردم نیاز نیست به آگاهی مراجعه و اثر انگشت ثبت کنند تا گواهی عدم سوء پیشینه صادر شود.

به گفته وی افراد می توانند وارد سایت خدمات الکترونیک قضایی به آدرس  adliran.ir شده و از روند رسیدگی پرونده خود مطلع شوند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۷ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده به دادگستری رفسنجان وارد شده که این آمار نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش را نشان می دهد به نحوی که در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰ هزار پرونده به دادگستری رفسنجان وارد شده است.

وی بیان کرد: رفسنجان رتبه اول در حوزه کاهش آمار زندانیان را در استان کرمان کسب کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به طرح مصلحین و حَکَمین قرآنی، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر از رفسنجان بیش از ۴۰۰ معتمد به دادگستری کرمان معرفی شد که این افراد توسط کارشناسان خبره مورد آموزش قرار گرفتند.

پورمحمدی عنوان کرد: از این تعداد ۲۵۰ نفر در رفسنجان  در کنار شوراهای حل اختلاف  و موسسات مشاوره ای به کاهش دعاوی کمک می کنند.

مردم فریب درگاه های جعلی را نخورند

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه به کلاهبرداری از طریق درگاه های جعلی اشاره کرد و گفت: مردم خودشان با طمعی که دارند موجب از دست دادن پول خود می شوند و مبلغی به عنوان بیعانه به حساب شخصی که ندیده اند واریز می کنند.

پورمحمدی بیان کرد: هر روز شاهد افرادی مال باخته در این سایت ها هستیم که به نتیجه ای نمی رسند زیرا پول را به حساب های خریداری شده یا کارتن خواب ها واریز می کنند که اینجا مردم باید هوشیار باشند و زمانی که کالا را رویت کردند سپس اقدام به خرید کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی که مشکلاتی دارند، بازدید می کنیم، افزود: در این مدت از ۹ واحد صنعتی بازدید شده است، وقتی مشکلات کارخانه ها کاهش پیدا کند، ورودی پرونده ها به دادگاه کم خواهد شد.

رئیس دادگستری به کلاهبرداری‌های الکترونیکی اشاره کرد و افزود: یکی از شکایات در دادگاه ها مربوط به درگاه های جعلی اینترنتی است و هر روز مراجعه کننده به دادگاه داریم. مردم از سایت‌های غیر معتبر خرید نکنند که ۹۰ درصد این سایت‌ها، کلاهبردار هستند. این افراد حساب‌های افراد کارتن‌ خواب را اجاره کرده و کلاهبرداری می کنند.

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه به افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۹ که بحران کرونا وجود داشت ۴۰۰ مورد ازدواج در رفسنجان ثبت شد که این آمار نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرده که بسیار شگفت انگیز است که تمایل به ازدواج آسان زیاد شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه ارکان دولتی و موسسات خیریه باید پا را به عرصه بگذارند و زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند، تأکید کرد: کرونا موجب شد مهمانی ها و هزینه های گزاف تالارها و خریدهای عروسی کاهش پیدا کند و جوانان با کمترین هزینه ازدواج کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: ارکان دولتی با ایجاد مسکن ارزان و اشتغالزایی برای جوانان و موسسات خیریه هم با کمک های خود ازدواج آسان را رواج دهند.

پورمحمدی اضافه کرد: موسسه خیریه کوثر در رفسنجان اقدام به ساخت مسکن هایی کرده و آنها را به صورت امانی (رایگان و بدون اجاره بها) به مدت ۳ سال در اختیار زوجین قرار می دهند تا روی پای خود بایستند و پس از ۳ سال بتوانند برای خود خانه ای از دست رنج خود مهیا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اخبار شهرستان ها کرمان ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • ژاوی: من هوادار بارسلونا و مرد باشگاه هستم؛ تصمیم قبلی‌ام به نفع تیم بود و آسان هم نبود
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!