Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور گفت: تنش آبی به وضعیت شهر‌هایی گفته می‌شود که کمبود آب دارند که اگر این تنش آبی افزایش پیدا کند، دچار افت فشار هم خواهند شد، به طور کلی تنش آبی، جیره بندی یا قطعی آب تلقی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در حال حاضر از ۱۴۰۰ شهر در کشور ۳۰۰ شهر ما دارای تنش آبی هستند؛ در حال حاضر هم تا به امروز در هیچ کجای کشور قطعی یا جیره بندی آب نداشته‌ایم، اگر شهروندان با ما همکاری داشته باشند، ما امسال از این پیک مصرف عبور خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مشترکان در تهران جزو خوش مصرف‌ها هستند، ولی متاسفانه ۲۹ درصد مصرف بالایی دارند.

خامسی گفت: ما برنامه ریزی برای قطع یا جیره‌بندی آب در کشور نداریم، ولی در طول سال به دلیل شکستگی لوله یا قطعی برق ممکن است آب چندین ساعت قطع شود، ولی تا این لحظه قطعی یا جیره بندی آب در هیچ کجای کشور اعمال نکرده‌ایم.

او بیان کرد: خوشبختانه ما تدابیر لازم را برای مدیریت منابع آبی اتخاذ کرده‌ایم و به طوری که تا به امروز ۵۰ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سد‌های کشور است، ولی با توجه به کاهش بارندگی ما ۲۸ درصد کاهش در مخازن آبی کشور را شاهد هستیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر شهر‌هایی مانند تهران که از ذخایر سد‌ها تغذیه می‌کنند؛ تامینی در آبرسانی نداریم، ولی شهر‌هایی که از چاه استفاده می‌کنند به دلیل کاهش ۵۲ درصد بارش‌ها کار را برای ما دشوار کرده‌اند که توصیه ما به مشترکان این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

خامسی گفت: ۱۰ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های برقی آبی تامین می‌شود و زمانی که کاهش بارندگی داشته باشیم، قطعا تولید برق هم با مشکل مواجه می‌شود.

معاون وزیر نیرو در پایان در خصوص اعتبارات لازم برای شبکه فرسوده آب کشور اضافه کرد: خوشبختانه از اول انقلاب تا به امروز مجلس اعتبارات خوبی برای بخش فرسودگی شبکه آب کشور اختصاص داده است، ولی برای شبکه هدر رفت آب نیازمند اعتبارات بالایی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو تنش آبی قطع آب معاون وزیر نیرو حال حاضر جیره بندی تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا وسیما، در پایان دور سوم مرحله گروهی مسابقات لیگ ملی بسکتبال آقایان ایران ۸ تیم به مرحله چهارم این رقابت‌ها صعود کردند.   کاله تهران و نخلستان جم تهران از گروه Q، شهرداری گنبد و هیرکان رشت از گروه R، مس شهربابک و گاز تهران از گروه S و شوان گروه پارسه گرمسار و پتروپالایش اصفهان از گروه T به این مرحله صعود کردند.   گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی آقایان ایران به شرح زیر است:   گروه X: شهرداری گنبد  نخلستان جم تهران شوان گروه پارسه گاز تهران   گروه W: کاله تهران  هیرکان رشت ­مس شهر بابک پترو پالایش اصفهان  

دیگر خبرها

  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب