Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز‌های ۹ تا ۱۲ تیرماه بزرگترین آزمون سراسری کشور در بیش از ۳ هزار حوزه امتحانی در ۵ گروه آزمایشی برگزار می‌شود. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: بزرگ‌ترین آزمون متمرکز کشوری در روز‌های ۹ تا ۱۲ تیرماه در ۵ گروه آزمایشی و در ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی داخل کشور و ۱۱ حوزه امتحانی خارجی برگزار می‌شود.   در این آزمون یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب ثبت‌نام داوطلبان در ۲ تا ۳ گروه آزمایشی تعداد کل شرکت‌کنندگان در کنکور به یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر می‌رسد که از این تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس همچنان دختران پیشتاز ورود به دانشگاه‌ها هستند و به عبارت دیگر ۶۰ درصد داوطلبان کنکور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.   سهمیه‌های کنکور ۱۴۰۰ پذیرش داوطلبان کنکور بر اساس سهمیه‌های ایثارگران، مناطق و بهیاران صورت می‌گیرد. جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می‌توانند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند. بر این اساس ۲۵ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد. همچنین ۵ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.   درصورتی‌که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط متقاضیان مشمول تکمیل نشود، باقیمانده ظرفیت به مشمولان سهمیه ۵ درصدی ایثارگران اختصاص می‌یابد و اگر باز هم ظرفیت تکمیل نشود به متقاضیان آزاد اختصاص خواهد یافت.   حدنصاب سهمیه ایثارگران در کنکور برای داوطلبانی که می‌خواهند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند، نمره حدنصاب در نظر گرفته شده است. بر این اساس داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران باید ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد و داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان باید ۷۵ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد را کسب کنند.   نوع دیگر سهمیه‌ها، سهمیه مناطق است. بر مبنای سهمیه مناطق در کنکور ۱۴۰۰ نیز کل کشور به ۳ منطقه یک، و دو و سه تقسیم می‌شود. هر یک از داوطلبان باید سه سال آخر تحصیلی خود را این مناطق سپری کرده باشند تا بتوانند از این سهمیه‌ها استفاده کنند.   سهمیه بهیاران یکی دیگر از سهمیه‌های کنکور است که در کنکور ۱۴۰۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سهمیه اخیراً به سهمیه آزمون سراسری اضافه شده است. طبق این سهمیه بهیاران می‌توانند به مدت ۵ سال و به میزان ۵ درصد از ظرفیت هر رشته محل در دوره روزانه مقطع کارشناسی پیوسته رشته پرستاری پذیرش شوند.   پس از برگزاری آزمون در روز‌های تعیین شده، نتایج اولیه به‌صورت کارنامه به اطلاع می‌رسد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند می‌توانند در دانشگاه‌ها و رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.   علاقه‌مندان به دانشگاه آزاد اسلامی پس از حضور در آزمون سراسری در صورت مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی شوند می‌توانند از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند. بیشتر بخوانید: ۹ اشتباه کنکوری‌ها در دقیقه ۹۰ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: کنکور سهمیه کنکور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سهمیه کنکور همسر و فرزندان آنان آزمون گروه آزمایشی سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: افرادی که نتوانستند در تاریخ ۶ اردیبهشت در آزمون سراسری شرکت کنند مجدد در تاریخ ۲۱ اردیبشهت برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی واشان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به سیل رخ داده در زیرکوه در تاریخ ۶ اردیبهشت  و مسدوی راه‌ها بسیاری از افراد نتوانستند در کنکور شرکت کنند. 

وی بیان کرد: ۱۳۸ نفر از افراد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی  که نتوانستند شرکت کنند آزمون در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.                                             

حسینی واشان گفت: داوطلبان می‌توانند کارت شرکت به آزمون را از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و در ۲۱ اردیبهشت در ۸ صبح روز جمعه آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد