Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناجی شهیب‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ساخت بند خاکی مارد، رودخانه کارون کاملا مسدود شده و اتصال این رودخانه با خلیج فارس قطع و آب شور و شیرین جداسازی شده است اما بخشی از زمین‌های کشاورزی در مناطق حفارشرقی و محرزی از نهر یک تا چهار به کانال ژیان متصل نیستند لذا نیاز است برای تامین آب این مناطق چاره اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  همچنین تامین آب زمین‌های کشاورزی جرف از توابع مینوشهر خرمشهر از کانال فیاضیه رودخانه بهمنشیر را ضروری دانست و گفت: به مدت ۱۰ روز شبکه آبیاری زهکشی زمین‌های کشاورزی جرف به دلیل پرداخت نشدن حقوق و دستمزد اپراتورهای ایستگاههای پمپاژ کانال فیاضیه قطع شده و کشاورزان برای آبیاری زمین‌های خود با مشکل مواجه هستند.

شهیب‌زاده افزود: طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در سطح یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جزیره مینو و جرف اجرا شده و سازمان آب و برق خوزستان تامین آب مورد نیاز کشاورزی این مزارع را متقبل شده لذا ضروری است تا مشکل آبیاری این زمین های کشاورزی با پرداخت حقوق و دستمزد اپراتورهای ایستگاه پمپاژ حل شود.

وی بیان داشت: در این راستا سازمان آب و برق خوزستان بر اساس درخواست شرکت‌های تعاونی تولیدات کشاورزی منطقه و مطابق با الگوی کشت موظف به تامین آب کشاورزی از شبکه آبیاری زهکشی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه گفت: در حال حاضر با توجه به ممنوعیت کشت محصولات پرمصرف همچون شلتوک به کشاورزان توصیه‌های لازم ارایه شده و طبقه الگوی کشت دائمی کشاورزان تنها مجاز به کشت محصولاتی چون یونجه ، سورگم، کنجد، صیفی جات و کشت بین نخیلات می باشند.

شهیب‌زاده سهم خرمشهر از کشت محصولات تابستان امسال را ۷۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت میانه کاری نخیلات و ۲۰۰ هکتار یونجه عمدتا در مناطق حفارشرقی، جزیره مینو و غرب کارون در تابستان امسال انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا به منظور جلوگیری از نفوذ شوری آب دریا به رودخانه کارون ،بند خاکی اضطراری مارد در منطقه احداث شد.

با ساخت این بند خاکی رودخانه کارون کاملا مسدود شده و اتصال این رودخانه با خلیج فارس قطع و آب شور و شیرین جداسازی شده است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خرمشهر منابع طبیعی و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خرمشهر منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی خرمشهر منابع طبیعی و آبخیزداری زمین های کشاورزی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور

تقی رضایی در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد، گفت: علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار هکتار زمین نیز برای ایجاد شهرک‌های جدید در کشور مکان یابی شده که مجموع این زمین‌ها بسیار قابل توجه و عملکرد بسیار بالایی است.

او، هدف از برگزاری این همایش را انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر، پایش برنامه اجرایی ادارات کل و پیگیری برنامه اجرایی ادارات کل و همچنین پیگیری تأمین زمین در راستای نهضت ملی مسکن و سیاست‌های تبیینی دولت خدمتگزار و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد.

رضایی ادامه داد: یکی از روش‌های تأمین زمین از طریق توافقات است که با توجه به اهمیت موضوع ضمن حمیت همکاران در تحقق این امر باید در سلامت کار دقت شود تا در آینده با چالش و مشکل مواجه نشویم.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بحث تامین زمین، طی دهه‌های گذشته شاهد یک عقب ماندگی در کشور بوده‌ایم، اما در ۲ سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

او ادامه داد: در استان فارس نیز در بحث تامین زمین به ویژه در آنجا که با کمبود مواجه بوده‌ایم در قالب توافقات و تغییر و تحول اراضی اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی