Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@15:25:07 GMT

وقتی زهر رتیل به کمک دستگاه گوارش می آید!

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۰۰۰۳

وقتی زهر رتیل به کمک دستگاه گوارش می آید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، این گروه از متخصصان از استرالیا، آمریکا و آلمان کشف کرده‌اند که  یک دُز زهر رتیل، عوارض سندرم روده تحریک‌پذیر در موش آزمایشگاهی را کاهش می‌دهد.  

دلیل انتخاب زهر رتیل برای این آزمایش، وجود غنی‌ترین مولکول‌هایی در آن است که می‌تواند فعل وانفعال کانال‌های سدیم در بدن را که مسیرهای تشخیص و حس درد است، تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نظام درمان عمومی انگلیس می‌گوید که سندرم روده تحریک‌پذیر عارضه‌ای معمول است که دستگاه گوارش را هدف قرار می‌دهد. از علائم آن دلپیچه، نفخ، اسهال و یبوست است. حملات آی‌بی‌اس که عارضه‌ای مادام‌العمر است، متناوب بوده و هر بار بین دو روز تا یک ماه طول می‌کشد.

داده‌های چندانی از سندرم روده تحریک‌پذیر در دست نیست زیرا عامل آن ناشناخته باقی مانده است. با توجه به اینکه تنها بهبودهای محدودی برای آن وجود دارد، آی‌بی‌اس عارضه‌ای درمان نشدنی است. تغییر رژیم غذایی و برخی داروهایی که برای آن تجویز می‌شود می‌تواند علائم آن را کنترل کند اما برای این بیماری مزمن، درمان قطعی وجود ندارد. 

متخصصان در این آزمایش در روده موش‌های مبتلا به آی‌بی‌اس یک دز «تی‌اس‌پی ۱ اِی» یا مولکول گرفته شده از زهر رتیل "پِروئی" را تزریق کرده و سپس واکنش‌های مرتبط با آی‌بی‌اس را در آن‌ها زیر نظر گرفتند.  

آنها متوجه شدند که به دنبال این درمان، درد در موش‌ها به شکل چشمگیری کاهش یافت که به معنی آن است که مولکول گرفته شده از زهر رتیل به شکلی موثر از درد ناشی از آی‌بی‌اس در موش‌ها کاست. 

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان با استناد به این داده‌ها معتقدند که پس از مطالعات بیشتر پیرامون واکنش سیستم ایمنی بدن انسان مقابل مولکول گرفته شده از این زهر، می‌توان «تی‌اس‌پی ۱ ای» را با اطمینان برای کاهش دردهای ناشی از آی‌بی‌اس در انسان به کار برد

پربیننده ترین ۱۲ نکته ساده برای جلوگیری از افزایش قند خون چرا احساس می کنم چیزی در چشمم است؟ این خوراکی ها استرس را کم می‌کند آغاز موج پنجم کرونا در ایران واکسن کرونا اسپوتنیک تولید داخل رونمایی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روده رتیل آی بی اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)