Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه ۱۱ مصوبه لاینحل سال گذشته توسط رئیس اتاق بازرگانی استان قرائت و هر دستگاه توضیحات لازم مبنی بر پیگیری‌های صورت گرفته را شرح داد برخی از مصوبات و توضیحات داده شده را در ادامه می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه 30 طرح جهت تخصیص اعتبارات

الله‌کرم نصیری در ابتدای جلسه در خصوص مصوبه پیشنهادی ۳۰ طرح گفت: این طرح‌ها پیگیری و به ازای هر شهرستان سه طرح نیز پیشنهاد شده است و در مجموع ۳۰ طرح جمع‌آوری و به جهت تخصیص اعتبار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد که هتل ایل‌بیگی، آب معدنی راستاب و شهرک تخصصی بادام که همگی در حال اجرا هستند از نمونه این طرح‌هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تأیید طرح‌های خارج از محدوده شهری برای استفاده تسهیلات یکی از خواسته‌های استان از معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بود تا در مکان‌هایی که لازم است طرح‌های را ایجاد کنیم که سبب ایجاد اشتغال و ارائه خدمات شود اما متاسفانه زیر مجموعه ادارات از این طرح‌ها بی‌خبرند و بعضاً نماینده دستگاه‌ها در جلسات شرکت نمی‌کنند که موضوعات برای غایبان باید به صورت مکتوب ارسال شود.

اعضای کمیته فنی باید از حداقل‌ها بهرمند باشند

وی افزود: جلسه فوری از سمت مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری برگزار شود تا نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کمیته فنی تمدید شوند و کمیته فنی و دفتر سرمایه‌گذاری دستگاه‌های مد نظر اداره کار را که با بخش‌های دیگر همکاری نمی‌کنند و کارشناسان عضو کمیته فنی را بررسی کنند تا از حداقل‌های لازم بهره‌مند باشند.

نصیری در خصوص بازپرداخت تسهیلات تسویه شده به متقاضیان جدید توسط بانک‌های عامل اظهار کرد: تسهیلات بازپرداخت شده باید به طرح‌های جدید اختصاص یابد که در برخی از بانک‌ها این عمل رخ نمی‌دهد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

اعلام آمادگی دو سرمایه‌گذار برای پارک اوره لردگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه با لغو پروانه ساخت دو معدن موجود شهرک تخصصی کشاورزی در منطقه خانمیرزا موافقت شد، به پارک اوره لردگان نیز اشاره کرد و گفت: دو سرمایه‌گذار بعد از سه مرحله فراخوان برای اجرای این طرح اعلام امادگی کردند و اکنون در حال توان‌سنجی سرمایه‌گذاران هستیم که به محض مشخص شدن سرمایه‌گذار برای دریافت زمین معرفی می‌شوند.

344 طرح برای ایجاد اشتغال روستایی تعریف شده است

عطاالله ابراهیمی در ادامه این جلسه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سال جاری ایجاد اشتغال روستایی است، گفت: حدود 100 طرح گلخانه‌ای، 135 طرح دام‌وطیور، 11 طرح شیلات، 5 طرح صنایع تبدیلی و غذایی و 93 طرح گیاهان دارویی در روستاها تعریف شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان افزود: این تعداد طرح حدودا به 429 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که 118 میلیارد آن تسهیلات در گردش است.

انتقال طرح‌ها از صنعت به کشاورزی تسریع یابد

وی با بیان اینکه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به استان قول اضافه شدن 100 میلیارد تومان به تسهیلات را داده بود که محقق نشده، ادامه داد: همچنین قرار بود مواردی که ظرفیت جذب در صنعت ندارند به بخش کشاورزی منتقل شوند که تا حدی انجام شد اما درخواست داریم در این طرح تسریع شود زیراکه تخصیص اعتبارات بعدی منوط به جذب این ظرفیت‌ها است.

ابراهیمی اظهار کرد: طرح‌های کشاورزی ظرفیت جذب بالایی دارند که دام‌وطیور و گلخانه‌ها از جمله این موارد است که مردم سرمایه‌گذاری کردند اما به دلیل اندک سرمایه معطل مانده‌اند لذا دغدغه اشتغال در کشاورزی با حداقل سرمایه حل می‌شود.

اضافه شدن سه تانکر 12 هزار لیتری به شهرک صنعتی

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تأکید ما برای تأمین آب شرکت افتتاح پروژه بن_بروجن است، تصریح کرد: در حال حاضر سه تانکر 12 هزار لیتری به مجموعه اضافه شده و در خصوص تأمین آب از طریق پساب نیز مذاکراتی انجام شده تا شرکت آبفا قیمت مورد نظر را اعلام کند.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: اتاق بازرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری مدیرکل جهاد کشاورزی سرمایه گذاری سرمایه گذار کمیته فنی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ۱۳ اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزارشد، گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه کار‌های نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شورا‌ها بهترین منابع شناخت هستند.

وی شورا‌ها را در خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی پیشرو دانست و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شورا‌ها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات استان، محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال قرار داده ام تا با ارتقاء سطح درآمد مردم، رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

آقای شفقت اظهارداشت: تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

وی بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

استاندار لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه دانست و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شورا‌های برتر استان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه