Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:22:48 GMT

بچه‌های مسجد مروج منش و روش شهید بهشتی باشند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۰۲۴۵

بچه‌های مسجد مروج منش و روش شهید بهشتی باشند

حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزاني، با اشاره به شخصيت والا و فعاليت‌هاي شهيد بهشتي اظهار کرد: بچه‌هاي مروج منش و روش آن شهيد بزرگوار باشند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله «سید محمد حسینی بهشتی» و 72 تن از یاران‌ شهیدش اظهار کرد: واقعه جانسوز هفتم تیر ماه سال 1360 اگرچه که دُرهای یگانه‌ای چون بهشتی را از ایران اسلامی گرفت اما سیره و منش آن عالم وارسته باقی ماند؛ مردی که امام خمینی(ره) در وصف‌اش فرمود: «بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما افزود: تعبیر امام راحل در وصف آن شهید بزرگوار از چند جنبه قابل بررسی است اما شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل چنین توصیفی را در جامع‌الابعاد بودن آیت‌الله بهشتی در عرصه‌هایی مختلف از جمله دین، سیاست، فرهنگ و مسایل اجتماعی دانست. روحانی که هم مجتهد بود هم فیلسوف، فصاحت کلام را در کنار صراحت لهجه داشت و این گونه و با چنین خصایلی دین خدا را تبلیغ می کرد.

وی ادامه داد: اخلاق، ایمان قوی، شجاعت، تواضع و فروتنی از ویژگی بارز شهید آیت‌الله بهشتی بود و اساسا به این خصایص شناخته می شد؛ از سوی دیگر وجهه علمی، اندیشه پربار و منطقی آن شهید شخصیتی را به جامعه ایران اسلامی و جهانیان معرفی می کرد که فارغ از بُعد مذهبی و روحانی بودن، در وهله دیگر اندیشه مدار و علمی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی تصریح کرد: وقت‌شناسی در تمامی امور ویژگی دیگری بود که شهید بهشتی به آن شناخته می‌شد، وقت‌شناسی در همه امور از اقامه نماز اول وقت گرفته تا وقت‌شناسی دقیق در دیدار و گفت وگو با افراد مختلف؛ این خصیصه مهمی است که افراد جامعه اسلامی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و در این عرصه شهید بهشتی یک الگو بود.

وی در بخش دیگری از مباحث گفت: تسلط شهید بهشتی به چند زبان خارجی و بهره‌مندی از این ظرفیت برجسته در راستای نشر و تبلیغ معارف دین مبین اسلام در سطح بین المللی از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار وی بود به گونه‌ای که در طول چندین سال حضور در مرکز اسلامی هامبورگ منشا بسیاری از خدمات دینی و علمی شد؛ پایگاهی که سال‌ها قبل از حضور آن شهید، به دستور و حمایت مالی آیت‌الله بروجردی به عنوان مسجد بنا شده بود و به تدریج در دهه‌های آتی توسعه یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی در ادامه افزود: امروز وظیفه داریم راه آن مرد بزرگ، عالم وارسته و شهیدی که در راه وطن به مقام رفیع شهادت رسید گرامی بداریم؛ قطعا موثرترین اقدام در راستای نیل به این هدف تقویت فعالیت‌های مسجدی است چه آنکه آیت الله بهشتی نیز به این مهم مبادرت و توجه ویژه داشت و اساسا سلسله فعالیت‌های آن شهید موید این مساله است.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در پایان ابراز امیدواری کرد که بچه‌های مسجد، روش و منش بهشتی‌وار را در سطح جامعه گسترش دهند و مروج فرهنگی باشند که مسجد را در ساحات مختلف محور قرار داده است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد فهما بچه های مسجد شهید بهشتی حجت الاسلام شهید بهشتی آیت الله آن شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند