Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در واکنش به تغییر در مصوبه خانه باغ در شورای ششم گفت: به نظر می‌رسد صحبت آقای چمران در این زمینه به درستی درک نشده است. اما در عین حال همانطور که شورای پنجم مصوبه برج باغ‌ها را ابطال کرد، دیگران هم حق اصلاح و بهبود در مصوبه شورای پنجم را دارند.

او در پاسخ به این سوال که شهردار آینده تهران چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ گفت: طبیعی است که تشخیص شرایط و معیارهای انتخاب شهردار آینده تهران به عهده اعضای شورای ششم است و ما باید به این تشخیص احترام بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از نگاه کارشناسی می‌توان گفت که مدیریت شهری تهران با همه فراز و نشیب‌های خود روندی را در طول ۵ دوره گذشته طی کرده است که باید در دوره ششم نقاط قوت آن تثبیت و نقاط ضعف آن کمرنگ شود.

او ادامه داد: به‌طور نمونه یکی از نقاط قوت فعلی مدیریت شهری، آرامشی است که در شهر ایجاد شده است و همچنین کاهش هزینه‌ها و بارمالی اداره شهر و تعداد پرسنل شهرداری از دیگر موارد است. این دستاورد با کاهش هزینه‌های غیرضروری وتشریفاتی، چابک‌سازی بدنه و کاهش پرسنل بدست آمده است.

صیانت از باغات باید تداوم یابد

هاشمی با بیان اینکه در این شرایط کرونا و رکود، شهر امکان تامین منابع بیشتر برای اداره خود را ندارد، اظهار کرد: بنابراین باید این سیاست عدم خروج از چارچوب طرح تفصیلی و صیانت از باغات تداوم یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: درباره نقاط منفی هم باید گفت، فرسودگی و کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی یکی از مشکلات اصلی تهران است که در دوره ششم با یکدستی که میان مجلس، شورا و دولت وجود دارد، فرصت خوبی برای جبران این نقطه ضعف ایجاد خواهد شد. بنابراین تهران به شهرداری نیاز دارد که با پایین نگه داشتن هزینه‌های جاری، بتوانند در بعد هزینه‌های عمرانی و تامین تجهیزات و توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بخصوص اتوبوس و واگن مترو موفق عمل کند.

هزینه‌های جاری شهر باید پایین نگه داشته شود

هاشمی در واکنش به این مطالبه شهروندان مبنی بر اینکه پول مردم تهران باید برای مردم خرج بشود، و در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌هایی در این زمینه به شهردار آینده دارید؟ گفت: در شرایط فعلی که بدلیل کرونا و رکود منابع مالی شهرداری تهران با کاهش شدید منابع مواجه شده است، اصولا دیگر منابع مازادی برای هزینه کردن در جایی غیر از امورات مربوط به تهران، باقی نمانده و مدیریت شهری جدید باید با توجه به ارتباطات نزدیکی که با دستگاه‌های حاکمیتی دارد، منابعی که از گذشته نیز در اختیار سایر نهادها قرار داده است را وصول کند تا بتواند ماموریت اصلی خود را به خوبی اجرا کند.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: توقف شهرفروشی مازاد بر طرح تفصیلی یکی از دستاوردهای این دوره بود که جزو منویات رهبرانقلاب بوده است که مکررا به شهرداری وشورا در دوره‌های قبل ابلاغ شده وطبیعتا انتظار نمی‌رود که روند بی‌رویه تغییر کاربری و بارگذاری‌های منفی برای درآمدزایی مجددا آغاز شود.

شفافیت،کف انتظارات از شورای ششم است

او درباره ضرورت تدام برنامه‌های شفافیت در شورای ششم گفت: طبیعی است که شفافیت موجود بعنوان یکی از دستاوردهای دوره پنجم، امروز به کف انتظارات افکارعمومی از شورای ششم تبدیل شده است، افزایش عمق شفافیت در سطوح عملکردی مدیریت شهری که امکان رصد بروز عملکرد مالی شهرداری برای شورا وکارشناسان ممکن باشد، می‌تواند گام بعدی شفافیت باشد.

هاشمی در واکنش به اظهارات آقای چمران مبنی بر اینکه تغییراتی در مصوبه خانه باغ ایجاد خواهند کرد و وجود برخی نگرانی‌ها برای باغات در تهران اظهار کرد: البته به نظر می‌رسد صحبت آقای چمران به درستی درک نشده است. مصوبه خانه باغ که به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید، گامی مهم در جهت صیانت از باغ‌های تهران بود. البته این به معنای بدون نقص و اشکال بودن این مصوبه نیست، ما ابهاماتی در بخش تشخیص باغ هم داریم که موجب اختلافات و بحث‌های اعضا در زمان تشخیص باغ بودن یک ملک می‌شد، طبیعی است همانطور که شورای پنجم مصوبه برج باغ‌ها را ابطال کرد، دیگران هم حق اصلاح و بهبود در مصوبه شورای پنجم را داشته باشد.

اصلاح و بهبود نباید مسیر نابودی باغات را فراهم کند

او ادامه داد: اما این فرایند نباید دوباره مسیر نابودی باغات را فراهم کند، بارگذاری زیاد و اجازه پیش‌روی بیشتر در زیر زمین و افزایش سطح اشغال بعد از گرفتن پروانه برج باغ، سه مشکل جدی طرح برج باغات بود که شورای ششم اگر می‌خواهد در مصوبه خانه باغ تجدیدنظر کند، باید این مسائل را در نظر بگیرد تا همین تعداد باقیمانده از باغات تهران نیز نابود نشوند.

کد خبر 610479 برچسب‌ها باغات تهران شورای شهر تهران مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باغات تهران شورای شهر تهران مدیریت شهری مصوبه خانه باغ شهردار آینده مدیریت شهری آقای چمران شورای پنجم شورای ششم هزینه ها برج باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حواشی جلسه قبلی شورا گفت: در شورایی که زنده است اختلاف نظر طبیعی است؛ نباید مهم قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مهدی چمران امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه علنی شورای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز کارگر را به همه شما که کارگران خوبی هستید و همه که کارگر هستیم تبریک می گویم و امیدواریم که کارگران خوبی باشیم و برای کشورمان خوب کار کنیم و همه کارگران موفق باشند.

وی افزود: امروز ناصر امانی عضو شورا گزارشی از محله جوادیه ارائه می‌کند و معاون فنی و عمران هم گزارشی از دو پروژه شهر تهران ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش خزانه‌دار شورای شهر امروز ارائه شده است و اصلاحیه غرف و اماکن میادین نیز مطرح خواهد شد.

چمران در خصوص حواشی جلسه قبل شورا، تصریح کرد: در شورایی که زنده است و همه دلشان برای مسایل مهم به ویژه حملونقل می تپد، به هر حال اختلاف نظر و برداشت رخ می‌دهد و مسایل طبیعی است یک مجلس زنده چنین مسایلی را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه کسی اسناد و مدارک خاصی دارد و عنوان کنند، ممکن است به مشکلاتی بر بخوریم و البته امیدواریم اینطور نشود و این را هم بگویم که اینها ربطی به شورا نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب اکسپو در سئول، تصریح کرد: ما به دوستان خیلی گفتیم و خواستیم اما نشد، عزیزان رسانه‌ای نیز مقاله خوبی نوشتند که تشکر می کنند، ما مرتب گفتیم و رها نمی‌کنیم.

چمران گفت: به دادستانی و قوه قضائیه هم این موضوع را اعلام کردیم و نامه‌ای برای دولت نوشته شد؛ فکر می کنم در دولت باید حل کنیم، البته با وزیر صمت صحبت داشتند و قول دادند حل می کنند اما تاکنون حل نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 749297

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران