Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:39:27 GMT

تعرفه و قیمت ترجمه رسمی مدارک

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۱۰۲۳

تعرفه و قیمت ترجمه رسمی مدارک

هزینه ترجمه مدارک با عنوان نرخنامه ترجمه رسمی سال 1400 توسط اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه تعیین و به دارالترجمه های رسمی ابلاغ می شود و کلیه دارالترجمه‌ها موظف به پیروی کامل از این نرخنامه می‌باشند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سامانه رسمی آنلاین، ارائه خدمات در رسمی آنلاین نیز مطابق با این نرخنامه است و بابت خدمات بیشتری که به مشتریان خود ارائه می‌دهد هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول دقیق تعرفه رسمی ترجمه مدارک

 به منظور محاسبه ساده‌تر هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک مطابق نرخنامه می‌توانید پیش‌فاکتور خود را از طریق لینک زیر ایجاد نموده و هزینه ترجمه رسمی انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی، فرانسوی، عربی، روسی، اسپانیایی و سایر زبان‌ها را برای هر نوع سند که مورد نظر دارید به سادگی مشاهده نمایید.

دریافت پیش فاکتور ترجمه رسمی مدارک

1- تعرفه ترجمه رسمی اسناد و مدارک معین شده یا تیپ:

سندتیپ به اسناد و مدارکی گفته می‌شود که از نظر شکل و فرم یکسان و دارای کلمات ثابت و متغیر هستند. هزینه ترجمه رسمی مدارک تیپ در جدول زیر مطابق نرخنامه رسمی ارائه شده است (قیمت‌ها به تومان می‌باشند).

2- هزینه ترجمه اسناد و مدارک معین نشده یا غیرتیپ:

به اسناد و مدارگی گفته می‌شود که در فرم‌ها و اشکال گوناگون تنظیم شده و دارای ساختار یکنواخت و فراگیر نمی‌باشند. در واقع ترجمه رسمی مدارکی که در جدول بالا به آن اشاره نشده است مشمول این بند می‌شوند. هزینه ترجمه رسمی این نوع از اسناد به صورت کلمه‌ای انجام می‌شود و هزینه ترجمه هر کلمه در زیر آمده است:

ترجمه هر کلمه برای زبان انگلیسی (فارسی به انگلیسی و یا انگلیسی به فارسی) معادل 150 تومان

ترجمه  هر کلمه برای زبان‌های غیرانگلیسی مانند آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی، فرانسوی، روسی، عربی و … معادل 180 تومان

3- هزینه‌های مربوط به تاییدات دادگستری و امور خارجه

هزینه تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه (تک برگی) برای هر سند معادل 100،000 تومان در نظر گرفته می‌شود.

4- سایر هزینه‌های مربوط به ترجمه رسمی

به منظور انجام امور دفتری از قبیل پلمب اوراق ترجمه، کپی، اسکن، ثبت درخواست ترجمه در سامانه و تشکیل فایل مربوطه، استعلام و … علاوه بر هزینه ترجمه فوق به ازای هر سند مبلغ 200,000 ریال درنظر گرفته می‌­شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه رسمی آنلاین هزینه ترجمه رسمی ترجمه رسمی مدارک اسناد و مدارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت

هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.

در این نوبت هونگچی E-QM5 با قیمت یک میلیارد و 805 میلیون و 460 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته بر اساس تبصره این طرح فروش « این قیمت، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.»

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم