Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:30:05 GMT

آیا خواسته داوطلبان برای تعویق کنکور به حق است؟!

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۱۱۰۶

آیا خواسته داوطلبان برای تعویق کنکور به حق است؟!

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: کنکور سراسری  ۱۴۰۰ چهارشنبه ۹ تیر آغاز می‌شود و قرار است داوطلبان در ۴ روز امتحان دادند؛ چهارشنبه نهم تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر، پنج‌شنبه دهم تیر داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی، جمعه یازدهم تیر داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و شنبه دوازدهم تیر داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت‌نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

* فاصله آخرین امتحان نهایی تا کنکور کمتر از بیست روز است

تعدادی از داوطلبان کنکور نسبت به برگزاری این آزمون در شرایط کنونی گلایه دارند؛ یکی از داوطلبان کنکور به خبرنگار فارس می‌گوید: فاصله آخرین امتحان نهایی تا کنکور کمتر از بیست روز است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود اول کنکور سراسری باشد بعد کنکور کارشناسی ارشد برگزار شود.

درست است که تحصیلات دانشگاهی امری واجب برای آینده‌سازان کشور است اما سلامتی و جان انسان‌ها به مراتب اهمیت بیشتری دارد

داوطلب دیگری اظهار کرد: همگی شاهد آمار بالای مبتلایان و جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا هستیم. در صورت برگزاری کنکور سراسری، حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان در معرض بودن در برابر این ویروس وجود دارد و چه بسا که ناخواسته به خانواده‌ها نیز منتقل شود.

وی اضافه کرد: درست است که تحصیلات دانشگاهی امری واجب برای آینده‌سازان کشور است اما سلامتی و جان انسان‌ها به مراتب اهمیت بیشتری دارد. برگزاری آزمون در این شرایط خطرناک است.

* چرا آزمون‌های ارشد تعویق شده‌اند؟

داوطلب دیگری به خبرنگار فارس گفت: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین سرنوشت و آینده دانش‌آموزان ایرانی کنکور سراسری است که بر سر تعویق یا عدم تعویق آن بحث‌ها و کشمکش‌هایی در فضای مجازی، خانواده‌های درگیر با کنکور وجود دارد که به طور خیلی  شفاف فقط داوطلبین کنکوری و خانواده‌هایشان درگیر آن هستند و عوامل اجرایی و مراکز برگزاری و تصمیم‌گیرنده هر کدام دور از تنش‌ها و استرس‌های داوطلبین و خانواده‌هایشان هستند.

وی ادامه داد: پس سؤال درست این است اگر در برگزاری آزمون‌ها همه استانداردها را رعایت خواهد شد پس چرا آزمون‌های ارشد تعویق شده‌اند؟ آیا این افراد با وجود تعداد کمترشان بیشتر از ما مبتلا می شدند که در یک سالن آزمون چند صد متری در سالن اجتماعات یک مدرسه به مدت چهار ساعت آزمون بدهند.

* ترتیب آزمون‌های سراسری تغییر کرده است

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور به خبرنگار فارس گفت: ترتیب آزمون‌های سراسری تغییر کرده است و این موضوع باعث شده است که آزمون ارشد که همواره قبل از آزمون سراسری بوده است، بعد از آزمون سراسری باشد. 

وی افزود: عده‌ای داوطلب مشترک دو کنکور کارشناسی و ارشد هستند و برای حضور در این آزمون‌ها برنامه‌ریزی داشتند اما تاریخ برگزاری آزمون‌ها تغییر کرده و برنامه‌ریزی آنها هم به هم ریخته است.

فاصله دوازده ماهه بین دو کنکور رعایت نشد و داوطلبان از مهلت زمانی کمتری برخوردار هستند

امرایی تصریح کرد: کنکور سراسری سال 1399 اوایل شهریور سال گذشته برگزار شد و کنکور سراسری 1400 قرار است تیرماه برگزار شده است و این باعث شده که فاصله دوازده ماهه بین دو کنکور هم رعایت نشود و داوطلبان از مهلت زمانی کمتری برخوردار باشند. 

وی اضافه کرد: در شرایط کرونا هستیم و امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت مجازی برگزار شده است و باید شرایط این دانش‌آموزان را هم در نظر گرفت. به همین دلیل وزارت بهداشت و ستاد کرونا می‌توانست به این موضوع ورود کند.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کنکور سراسری 1400 در موعد مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، به نظر می‌آید تنها گروهی که می‌تواند برای داوطلبان کنکور سراسری تصمیم‌گیری کند، ستاد کروناست که این ستاد هم تاکنون تصمیم دیگری به غیر از برگزاری کنکور نداشته است. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علي امرايي سخنگوي سازمان سنجش كنكور داوطلبان كنكور تعويق كنكور خبرنگار فارس داوطلبان گروه کنکور سراسری گروه آزمایشی خانواده ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

حمید سبزعلی پور در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری گفت: آزمون سراسری کنکور در گروه های آموزشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی در روزهای پنج شنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی سیرجان برگزار می شود.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب از شهرستان سیرجان در این آزمون شرکت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سیرجان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان کنکور امسال مربوط به رشته تجربی هستند،‌بیان داشت: در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۳۰ نفر زن و ۵۲۲ نفر مرد، در گروه علوم انسانی ۶۴۳ زن و ۶۱ نفر مرد، در گروه تجربی ۱ هزار و ۳۱۴ داوطلب زن و ۳۳۳ نفر مرد، در گروه هنر ۱۹۳ زن و ۳۱ نفر مرد و در گروه زبان خارجی نیز ۲۰۷ داوطلب زن و ۷۵ نفر مرد با یکدیگر رقابت می کنند. 

 

وی بر حفظ آرامش و سلامت داوطلبین آزمون تاکید کرد و افزود: تمامی دست اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها با آرامش و امنیت خاطر بتوانند در این رویداد علمی سرنوشت‌ساز سربلند باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان